نمایشگاه هوایی چین

زوهای چین این هفته میزبان بزرگترین نمایشگاه هوایی چین بود که ارائه‌ای فوق‌العاده از فناوری نظامی پیشرفته خود را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه علاوه بر نشان دادن جاه طلبی‌های فزاینده این کشور در اکتشافات فضایی، تلاش پکن برای خودکفایی در صنعت هواپیماهای تجاری را نیز به رخ جهان کشید.

رویداد هوایی شهر زوهای که به دلیل محدودیت‌های کرونایی عمدتا با استقبال بازدیدکنندگان داخلی همراه بود توجه ناظران خارجی را به شدت جلب کرد.

 

 

سیستم عامل‌های کلیدی در خدمت PLAAF، نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق، که پیش از این در رده محرمانه قرار داشتند برای اولین بار در معرض بازدید عموم قرار گرفتند.

پهپاد «بالدار وفادار» نیز که در جهت حفاظت از جنگنده‌ها و در راستای پروژه های رقیب در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، هند و روسیه طراحی شده، برای نخستین بار در این نمایشگاه معرفی شد.

 

 

چین سخت تلاش می‌کند تا با ارتقاء عملکرد خود، عقب ماندگی از تکنولوژی غرب را جبران کند. در این نمایشگاه ، هواپیماهای جنگنده J-۲۰ برای اولین بار با موتورهای چینی - و نه روسی - به پرواز درآمد.

این کشور همچنین اعلام کرد نسل بعدی موشک‌های سنگین برای ارسال فضاپیما به ماه را در سال ۲۰۲۸ و دو سال زودتر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت، پرتاب خواهد کرد.

تصاویر از خبرگزاری‌های مختلف گردآوری شده است.