جدیدترین مشکل جنگنده ی F-35B ، نزدیک رعد و برق ها پرواز نکنید !F-35 پرهزینه ترین جنگنده ی جهان است ، اما انتظار نداشته باشید که بتواند در شرایط بد آب و هوایی پرواز کند ! در پی جدیدترین بررسی های انجام شده توسط پنتاگون بر روی 327 پروژه ی دفاعی در حال تولید در ایالات متحده که در قالب گزارشی سالانه منتشر شده است ، مشخص شدن ضعف در طراحی مخزن سوخت جنگنده های F-35B ملقب به Lighting II که میتواند منجر به انفجار در اثر اصابت صاعقه شود ، این جنگنده ی 237 میلیون دلاری تا اطلاع ثانویه از پرواز در زیر فاصله ی 25 مایل از رعد و برقها منع شد . در یک ضعف دیگر در طراحی این جنگنده که طی بررسی پنتاگون مشخص شده قابلیت کاهش ارتفاع سریع هواپیما به ارتفاع های پایین بشدت محدود گشته ، بطوریکه در ارتفاع زیر 20000 فوت ، نرخ نزول ارتفاع جنگنده به 6000 فوت در دقیقه محدود میگردد که پنتاگون هر دوی این ایرادها را "غیرقابل قبول برای یک جنگنده" توصیف نموده است .بنابر گزارش روزنامه ی Telegraph ، همچنین در این بررسی ها مشخص شد برداشته شدن دو مکانیزم ایمنی در هواپیما جهت بدست آوردن کمترین وزن باعث آسیب پذیری بیش از اندازه ی این بخش به حملات دشمن شده ، طبق گزارش پنتاگون "برداشته شدن فیوزهای فیولدرالیک ، شیر خاموش شدن PAO و سیستم اطفا حریق خشک باعث آسیب پذیرتر شدن این هواپیما حتی بیش از آسیب پذیری هواپیمایی که قرار است F-35 جایگزین آن شده است" . شیر PAO برای کاهش 2 پوند وزن از هواپیما ، از آن برداشته شده اما عدم وجود آن باعث میشود ایجاد صدمه در بخش زیر کاکپیت (در اثر گلوله یا  ...) منجر به از بین رفتن آنی خلبان و هواپیما شود . بطورکلی برداشته شدن این تجهیزات 11 پوند از وزن هواپیما کاسته اما 25% به آسیب پذیری آن افزوده است ،  ضمن اینکه کارشناسان متوجه وجود ترک هایی در بال سمت راست و سمت راست موتور جنگنده های مدل F-35A و F-35B شده اند . بنابر این گزارش سالانه ، پنتاگون تا اطلاع ثانوی و بازطراحی بخش OBIGGS موتور این جنگنده ، تست روی F-35 ها در فاصله ی زیر 25 مایل از طوفان های رعد و برق را ممنوع اعلام کرده است . این در حالی است که تنها یک هفته پیش ، ناوگان جنگنده های F-35B عملیاتی بدلیل نقص سیستم فیودرالیک پیشرانه ی هواپیما که تحریک کننده های سیستم کنترل بردار رانش این هواپیما هستند ، زمینگیر شد .