پس از موفقیت برنامه هواپیمای سبک F-5 آمریکا تصمیم گرفت که گونهشناسایی آن را نیز به بازار عرضه نماید.نتیجه ای این برنامه هواپیمای سبک و چالاکی شد به نام RF-5. رادار این هواپیما با یک دوربین پهلونگر KS-87D1 وپالتهای دیگرمخصوص سنسورها و دوربین ها جایگزین شد. دوربین KS-87 در پالت 1,یک دستگاه دوربین ارتفاع متوسط KA-95B با قابلیت دید Panorama نصب گردید.این د وربین 5 حلقه فیلم 127میلیمتری در خود جای میدهد و بااستفاده از 12 عدد لنز داخل خود عکسهایی تا 190 درجه می گیرد.طراحی مدولار ایندوربین با خود سهولت تعمیرات و سرویس دهی را بدنبال داشته است.یک ویژگی مهم KA-95 قابلیت Sector Scan آن است;بطوری که لنزهای آن می توانند در 6 زاویه مختلف ثابت شدهو منطقه را تحت نظر داشته باشند.کیفیت عکسها با وجود تثبیت کننده های درون دوربینثابت می ماند. دیگر دوربین پالت 1 دوربین ارتفاع کم KA-56 می باشد. KA-56 این دوربین قادر است در سرعت 600 نات و در ارتفاع 200 پا عکسهای panorama بگیرد و بدون overspeed شدن دوربین، کیفیت عکسها ثابت می ماند.قابلیت Horizon To Horizon(اسکن 180 درجه)این دوربین که یک فریم از 12*4.5اینچ است،از دیگر توانایی های این دوربین قدرتمند به شمار می رود. پالت 1 همچنین به سیستم تشخیص مادون قرمز RS-710E نیز مجهز است. پالت 2 این هواپیما یک دوربین KA-56 را با یک دوربین panorama مدل KA-93B6 ترکیب نموده است.دوربین KA-93B6 یک دوربین فشرده و با قابلیت prism Scanning(اسکن منشور)است که از لنزهای 24in5.6استفاده می کند.این دوربین نیز به مانند KA-95 قابلیت sector scan را داراست و تمامی اجزای آن از فناوری همسان سازی الکتریکی بهره می برند.طراحی آن نیز مدولار است و بعلت کوچک بودن به راحتی در بدنه هواپیما جا می شود. در پالت 3 این هواپیما یک سیستم LOROP یا Long Range Oblique Photo تعبیه شده است LOROP شامل یک لنز 60 اینچی ست که می تواند در فاصله ایمنی از هدف عکس برداری کرده و قبل ازینکه سیستمهای پادکار دشمن فعال گردد از مهلکه بگریزد.هواپیما برای اینکار می بایست زیر محدوده رادار پرواز می کرد. آخرین جزء پالت 3 نیز یک دوربین KS-174A است. 2 عکس که با این دوربین تهیه شده اند.