جنگنده F4U یکی از اخرین توسعه های جنگنده در جنگ دوم جهانی برای مبارزه در اقیانوس ارام بود.این جنگنده نخستین پرواز خود را در 29 می 1940 انجام داد و در نهایت 12571 فروند از ان تولید شد.در فوریه 1938 نیروی دریایی درخواستی برای ساخت جنگنده های تک موتوره و دو موتوره داد.جنگنده F4U طراحی شده REX BEISEL و تیم طراحیVOUGHT بود.که در زمان خود دارای بزرگترین بال و قدرتمندترین موتور نصب شده روی یک جنگنده بود. طراحی منحصر به فرد بالها و بهبود موتور ان موجب گشته بود که بر هر دشمنی که با ان روبه رو میشد پیروز شود. این جنگنده اولین هواپیمای متفقین بود که می توانست با جنگنده جدید A6M ساخت امپراطوری زاپن مقابله کند.با وجود انکه این هواپیما در ابتدا توسط نیروی دریایی ایالات متحده امریکا رد شد ولی بعد ها با ساخت ان موافقت شد و موفقیت های بسیاری را به ارمغان اورد.این جنگنده  به دلیل دارا بودن قابلیت مانور بالا و سرعت توان شکست هر دشمنی را داشت.البته این هواپیما برای قرار گرفتن روی ناوهای هواپیما بر کوچکترشد و توسط ارتش بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. با پایان یافتن جنگ جهانی دوم موفقیت های F4U پایان نیافت و این جنگنده با موفقیت علیه کمونیست ها در جنگ کره مورد استفاده قرار گرفت.در این جنگ بیش از 80 درصد از حملات توسط نیروی دریایی انجام شد.همچنین این هواپیما توسط نیروهای فرانسوی در اوایل و اواسط دهه 50 میلادی مورد استفاده قرار گرفت.مدل های مختلفی از این جنگنده با توانایی انجام عملیات شبانه.حمله به اهداف زمینی ساخته شد.این هواپیما از موفق ترین جنگنده های جنگ جهانی دوم بود و بعنوان یک پرنده جنگی کلاسیک در کنار هواپیماهایی از قبیل P51 MUSTANGS و P318 LIGHTNINGS و SPITFIRES SUPERMARINE ودیگرجنگنده ها قرار گرفت. مشخصات کلی: طول:10.15 متر عرض:12.50 متر ارتفاع:4.90 متر تعداد سرنشین:1 نفر وزن:4074 کیلوگرم حداکثر وزن برخواست:6350 کیلوگرم موتور: PRATT WHITNEY R-2800 با توان 2000 اسب بخار حداکثر سرعت:641 کیلومتر در ساعت حداکثر برد:1633 کیلومتر نرخ اوج گیری:951 متر در دقیقه تسلیحات: 6 مسلسل 12.7 میلیمتری یا 4 مسلسل 20 میلیمتری بمب و راکت هوا به سطح