پروژه ساخت این بالگرد در تابستان 1992 اغاز شد و طرح اولیه این بالگرد در سال 1993 به منظور جایگزینی با بالگرد میل 2 و میل8 شروع شد ملخ های این بالگرد یک ملخ 4 تیغه کاموپوزتی است این بالگرد برای فرود از سه چزخ استفاده میکند که قابل جمع شدن نیستیروی این بالگرد به وسیله 2 موتور توربوشافت lyulka-al-32 به قدرت 574 کیلو وات که در بالای کابین کنار هم نصب می شوند این بالگرد میتواند با حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت و سرعت کروز 260 کیلومتر پرواز کند موتور این بالگرد در مقابل گرد و غبار مقاوم است.این بالگرد مجهز به دستگاههای دیجیتال و تجهیزات ناوبری پیشرفته و سیستم کنترل پرواز اتوماتیک و سیستم تهویه هوا است همچنین هزینه عملیاتی این بالگرد در برابر دقیبان خود پایین است که ان را مقرون به صرفه می کند و دادای کابین جادار و رمپ باری و سیستم اندازه گیری وزن و .... و سیستمی برای کاهش صرو صدا است برد این بالگرد 600 کیلومتر و ارتفاع پرواز ان هم 5500متر است حداکثر وزن برخاست این بالگردبا محموله خارجی 4700کیلوگرم و با بار کابین هم 4500کیلوگرم است تیغه های روتور اصلی 4 عدد و روتور دم هم 3 عدد است این بالگرد به منظور انجام پروازهای مسافری و باری و ماموریت های دریایی و جستجو و عملیات نجات و ماموریت های پزشکی و گشت مرزی استفاده میشود در روسیه قراراست برای شرکت در ماموریت های نفت و گاز به خدمت شرکت گاز پروم در اید این بالگرد توانایی حمل 10 تا 12 نفر را دارد طول این بالگرد 4.25 متر عرض ان 1.71متر و ارتفاع کابین ان 1.4 متر است