نوع معمولی که درجنگ استفاده می شد نوع شکاری RAF بود . وزن اکثر انواع hurricane ،‌همانند وزن luftwciffe ها بود. پس ازجنگ بریتانیا ،spitifre به عنوان ستون فرماندهی RAF قلمداد می شد. می توان نحوه عملکرد آن را درتئاتراروپا تئاتر اقیانوس آرام و تئاتر آسیای شرقی مشاهده کرد . بیشترعشق و علاقه به خاطر خلبانان آن می باشد، spitfireچندین نقش جالب ایفا کرد : هواپیمای جنگی موشک انداز، شکاری باربر ، فرهیختار و هواپیمای شناسایی . می توان گفت این نوع شکاری در انواع واقسام مختلف ساخته شد. گاهی تفاوت ها دربال ها و موتورها بودند spitfireهمواره با رقیب اصلییش 109Messerchmitt BF مقایسه می شود. هردو درابتدا درنوع کوچک و با قدرت موتور V12 ساخته شده اند. جنگ افزار Brcwnings نوعی تفنگ استاندارد می باشد که درماشین توپ Raf در1934 قرارداده شده است. لازم به ذکر است کهspitfire ، دارای 4 سلاح از این نوع می باشد. تحقیقات نشان داده که مادامی که این سلاح در spitfire مورد استفاده قرار می گرفته ، در ارتفاع سرمایی احساس نمی شده است. ( یعنی سلاح سرد نمی شود با اینکه درارتفاع قراردارد. ) می توان گفت علت این امر وجود یک پیچ باز در Raf Browning می باشد. این سلاح یکی ازمهمات جنگی بریتانیا می باشد.Supermarire تا اکتبر 1983 به مشکلی برنخورد . این نوع شکاری دارای بال های بسیار داغ درارتفاعات بود. یک قطعه فابریک قرمز رنگ از اسلحه باعث سردی آن شده بود . محیط را آلوده کرده و سبب آتش سوزی شده بود. خلبان به زودی متوجه شد که هواپیما دچارصانحه شده است. گزارشات رسمی نشان داده که میانگین چرخش 500/4 درجنگ های هوایی ، لازم و ضروری است . درنوامبر1938 آزمایشات مجدداً انجام شد. نتایج حاصل از آزمایشات این بودکه کالیبرmm20 ، بهتر عمل خواهد کرد. در Jule سال 1938 دربال های  spitfire تغییراتی انجام شد. تفنگ ها دربالای بال ها وصل شدند. درJanuary سال 1940 فردی بنام Goerge proudmar پدیده ای جدید را برعرصه جنگ وارد کرد، اما این سلاح پس از اولین دورچرخش ، آتش گرفت ، درحالیکه باید تحمل 30 دور ، را می داشت . یکی از استوانه ها ، دچار حمله شوند، باید بقیه کار کنند. تاکنون ،هرگز بیش از 30 استوانه ، مورد استفاده قرارنگرفته است. براین استوانه ها MK  IB می گویند ، و این درحالی است که درجنگ ها به MK  IA معروف است. درماه Jule سال 1940 ، بر اسکادران 19، تحویل داده شد. می توان گفت Hisparos مورد اعتمادترین نوع می باشد. اما دراگوست ، supermarine ،مطمئن ترین استوانه های تیراندازی را دارا بوده . این سلاح ها درچهاربال بیرونی نصب شده بودند . شکاری ارتقاء داده شده ، بعدها به اسکادران 19 تحویل داده شد. عملکرد تاریخی : 9795، نهمین تولید MK ، با اسکادران 19 درسال 1938 موضوع اصلی : عملکرد تاریخی supermarine spitfive عملکرد تاریخی شکاری spitfire با RAF با اولین 9789MKIS  ، شروع شد . دراگوست 1938 به اسکادران 19 تحویل داده شده است. Spitfire خود را درجنگ بریتانیا نشان داد، می توان گفت این نوع شکاری با نوع معروف spitfire fard سراسری می کرده است. لازم به ذکر است که این نوع شکاری توسط Lord Beave,brook رئیس  نیروی هوایی ، راه اندازی شده است. با ورود با این نوع شکاری ، موشک اندازهای Luftwaff که از رده خارج شدند،‌اما بازهم برتر از شکاری های آلمان بودند، به خصوص نوع BF109 . معروفترین خلبان شکاری spitfire  JF  Johnire Johrscn می باشد که درطی سال های 1945-1940 خلبانی این نوع شکاری را برعهده داشت. Bob Tuck ، نیز در 1940 ، خلبان معروفی بود. این دو خلبان معروف در 1941 و 1942 ، درحالیکه برفراز فرانسه پرواز می کردند، مورد حمله قرار گرفتند و از میان رفتند. Soilor Malan از آفریقای جنوبی و Alan Deere از نیوزیلند نیز از خلبان های معروف بوده اند. Spitfire حتی پس از جنگ جهانی دوم هم برپرواز هایش ادامه داد . می توان گفت این نوع شکاری همواره ،‌بهترین شناسایی کننده بوده است . گاهی درموراد غیرجنگی هم از این نوع شکاری استفاده می شد، اما معمولاً جنبه استفاده از آن درموارد جنگی بوده است. در 1941 ، 1942 انواع Fyeya , PRU مجهز به sarzbury شدند و در 1943 ، آلمان هواپیمایی شکاری دو موتوره Vergelturgswaff ، را ساخت و برفراز دریای بالتیک به پرواز درآورد. درمدیترانه ، spitfire ، مورد حمله شدید Luftwaffe قرارگرفت. لازم به ذکر است که درسال 1943 ، خط هوایی مورد تاخت و تاز و حمله sicily‌درایتالیا قرارداشته است. در7 مارچ 1942 ، MKVs قادر به حمل 90گالون سوخت بود. این مقدار سوخت برای 600 مایل پرواز لازم می باشد. این نوع spitfire ها ، درخدمت بریتانیا قرارداشتند. Northern territory از استرالیا ، درحمله هوایی ژاپن از RAF استفاده کرده بود. تا به کنون هزاران نوع هواپیمایی شکاری ، درحملات هوایی مورد استفاده قرارگرفته اند که spitfire را می توان از آن جمله برشمرد. درجبهه های هوایی درسال 1943 این نوع شکاری توسط provitc –vozdushraya oborora سرویس دهی می شده است. سازنده Supermarine طراح R.J.mitchell اولین پرواز 5 مارچ ، 1936 معرفی رسمی 4 آگوست 1938 ازرده خارج شدن 1961 خط هوایی ایرلند اولین استفاده کننده Royal Air Force تولید 1948-1938 شماره ساخت 351 و 20 قیمت (1939) 604 و 12 یورو جایگزین Supermarine seafire