شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی‌جت (EasyJet) یک آزمون استعدادیابی آنلاین راه‌اندازی کرده تا افراد بیشتری را تشویق به خلبانی کند.

 

این آزمون آنلاین برخی از مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای ورود به کابین خلبان مانند حس جهت‌یابی (برای امتحان اینجا را کلیک کنید) و سرعت واکنش (برای امتحان اینجا را کلیک کنید) را ارزیابی می‌کند.

 

 
با شرکت در این آزمون آنلاین استعداد خلبانی خود را بسنجید

 

با شرکت در این آزمون آنلاین استعداد خلبانی خود را بسنجید

 

تست حس جهت‌یابی، با نمایش یک فلش از بالا، جهت حرکت هواپیما را نشان می‌دهد. کاربر باید جهت فلش را به خاطر بسپارد و در کمترین زمان ممکن جهت حرکت از دید خلبان را انتخاب کند.

تست سرعت واکنش نیز شامل مشاهده دو علامت در صفحه نمایش است که متقاضی باید در صورت یکسان بودن علامت‌ها، دکمه «برابر» را فشار دهد.

با شرکت در این آزمون آنلاین استعداد خلبانی خود را بسنجید

 

این کمپین چهارشنبه گذشته با یک بیلبورد «سخنگو» آغاز شد که در آن یک خلبان واقعی ایزی‌جت به یک بیلبورد در لندن بسته شده بود.

ایزی‌جت گفت این طرح را به دنبال تحقیقاتش برنامه‌ریزی کرده که نشان می‌داد از هر دو بریتانیایی یک نفر نمی‌داند برای خلبان شدن در خطوط هوایی و یادگیری پرواز با جت تجاری چه مدارکی لازم است.

این شرکت هواپیمایی گفت که می‌خواهد با دوره آموزشی خود به خلبانان مشتاقی که تجربه پرواز اندکی دارند و یا بدون تجربه‌اند کمک کند تا در مدت دو سال خلبان شوند.

با شرکت در این آزمون آنلاین استعداد خلبانی خود را بسنجید

 

ایزی‌جت امیدوار است که تصورات نادرست در مورد این شغل را از بین ببرد زیرا از طریق نظرسنجی‌ها و تحقیقاتش مشخص شد که ۵۷ درصد بر این باورند که برای خلبان شدن نیاز به مدرک دانشگاهی دارند.

این آزمون جدید همچنین به‌طور ویژه زنان را هدف قرار می‌دهد تا آنها را بیشتر به خلبان شدن تشویق کند. یک نظرسنجی که اخیراً توسط این شرکت هواپیمایی انجام شد نشان داد که نیمی از دختران جوان بر این باورند که خلبانی شغلی برای مردان است.

با شرکت در این آزمون آنلاین استعداد خلبانی خود را بسنجید

 

کاپیتان سارا آکرلی، خلبان ایزی‌جت که بر بیلبورد تبلیغاتی سخنگوی این شرکت نشسته گفت: «مقابله با کلیشه‌های جنسیتی در هوانوردی برای ایزی‌جت ماموریتی طولانی‌مدت بوده و من هیجان‌زده‌ام هستم که بخشی از این جدیدترین کمپین هستم که به مردم این امکان را می‌دهد تا بینشی واقعی از مهارت‌های واقعی خود پیدا کنند. مهم است که این کار را انجام دهید و زنان بیشتری را به این حرفه تشویق کنید.»

حدود ۷.۵ درصد از خلبانان ایزی‌جت در بریتانیا زن هستند که از میانگین زنان خلبان در بریتانیا به رقم ۶.۵ درصد، بیشتر است.