ایالات متحده، تجهیزات نظامی زیادی را به اسرائیل فرستاده تا از پیوستن متحدان حماس به جنگ جلوگیری کند. حتی بدون کمک‌های نظامی ایالات متحده، اسرائیل یکی از مدرن ترین ارتش‌های جهان را دارد که بخشی از این قدرت نظامی، به لطف تسلیحات چند ده میلیارد دلاری اهدایی آمریکا است.

 
جنگنده نسل پنجم F-35

 

اسرائیل، برای اولین بار جنگنده ضربتی مشترک پیشرفته F-35 را به پرواز درآورده و حداقل ۳۶ فروند از این جنگنده را تحویل گرفته است. به گفته دفتر خدمات پژوهشی کنگره آمریکا، اسرائیل افزونه‌هایی شامل کلاه ایمنی، بال و نرم‌افزار کابین خلبان را می‌سازد.

 

 

هلیکوپتر CH-53K

 

هلیکوپتر باربری و حمل و نقل سنگین CH-53K، توسط تفنگداران دریایی ایالات متحده برای ارتباط کشتی به ساحل استفاده می‌شود. در سال ۲۰۲۱، اسرائیل قراردادی برای خرید ۱۲ فروند از این نوع هلیکوپتر، با امکان خرید ۶ فروند دیگر امضا کرده که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ تحویل داده شوند.

 

هواپیمای ترابری سوخت رسانی KC-46

 

ایالات متحده، فروش ۸ هواپیمای ترابری سوخت‌رسانی KC-46 به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به اسرائیل را تأیید کرده است.

 

تفنگ ۷۶ میلی متری Naval

 

به گفته وزارت دفاع آمریکا، ۱۳ توپ ۷۶ میلی‌متری Naval که فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۴۰ میلیون دلار تأیید شده بود، برای نیروی دریایی اسرائیل در نظر گرفته شده تا روی قایق‌های موشک‌انداز نصب شوند.

 

سایدوایندر AIM-9X

 

در سال ۲۰۱۴، آمریکا فروش ۶۰۰ موشک هوا به هوای کوتاه برد سایدوایندر AIM-9X به قیمت ۵۴۴ میلیون دلار به اسرائیل را تأیید کرد. طبق گفته پنتاگون، این موشک‌ها قدرت جنگی و قابلیت همکاری نیروی هوایی اسرائیل با نیرو‌های آمریکایی را بهبود می‌بخشند.

 

ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford

 

ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به کار گرفته شده، اولین ناو هواپیمابر جدید طراحی‌شده در طی ۴۰ سال اخیر بوده است. در این ناو هواپیمابر، منجنیق‌های الکترومغناطیسی، جایگزین نیروی بخار شده‌اند.

 

کشتی جنگی Ticonderoga-class cruiser

 

کشتی جنگی Ticonderoga-class cruiser، ظرفیت حمل ۳۰۰ نفر را داشته و مجهز به موشک‌های ضد زیردریایی، موشک‌های ضد کشتی هارپون و موشک‌های حمله زمینی توماهاک است.

 

کشتی Guided-Missile Destroyer

 

از کشتی‌های Guided-Missile Destroyer برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ برای سرنگونی هواپیما‌ها و غرق کردن کشتی‌ها و زیردریایی‌های دشمن استفاده شده است.

 

جنگنده تک سرنشین F-15

 

ایالات متحده در حال اعزام هواپیما‌های جنگی بیشتری به اسرائیل برای تقویت قدرت بازدارندگی خود در منطقه است. از جنگنده تک سرنشین F-15 برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ استفاده شده و از آن زمان به روز شده است. این جنگنده در درجه اول برای حمله به هواپیما‌های دیگر طراحی شده است.

 

هواپیمای نظامی مادون صوت A-10

 

هواپیمای نظامی مادون صوت A-10 که اکنون بیش از ۴ دهه از عمرش می‌گذرد، دارای یک مسلسل ۳۰ میلی‌متری گاتلینگ بوده که می‌تواند ۳,۹۰۰ گلوله در دقیقه شلیک کند.

 

جت جنگنده F-16

 

جت جنگنده F-16 می‌تواند با هواپیما‌های دیگر بجنگد یا به اهداف روی زمین حمله کند.