فیلم های جنگی هرگز از هالیوود جدا نبوده اند. این ژانر، ژانری است که به لطف جنگ های مداوم در هر گوشه ای از جهان در برهه ای از زمان، زنده نگه داشته شده است. در حالی که روایت بسیاری از این داستان ها در سنگ های تاریخ حک شده اند، تعداد کمی از فیلم ها داستان هایی را روایت می کنند که از تخیلات نویسندگانی نشأت می گیرند که خود را به خاطر یک داستان خوب در سخت ترین شرایط ذهنی قرار داده اند.

 

 

جنگ جهانی دوم هنوز هم فضای مناسبی برای روایت داستان هایی درباره وقایعی است که آخرین جنگ بزرگ بشریت را تعریف کرده یا شکل داده است. با این حال، درگیری های اخیر ناشی از منافع سیاسی، داستان های رضایت بخشی را در مورد قهرمانان گمنامی فراهم کرده که جرأت روایت حقیقت برای مردم را دارند. برخی از این داستان ها، ذهن سربازان و آسیب هایی که جنگ به آن ها تحمیل می کند را بررسی می کنند.یک فیلم جنگی خوب همیشه بزرگ ترین بودجه را ندارد، اما بلکه سناریو و نویسندگی بی نقصی دارد. باتوجه به آنچه گفته شد، بیایید نگاهی به برخی از بهترین فیلم های جنگی اخیر بیندازیم که احتمالاً در رادار شما قرار نگرفتند اما باید آن ها را تماشا کنید.

 
20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۲۰- The Siege of Jadotville (2016)

برخی از کم تر شناخته شده ترین فیلم های جنگی به درگیری هایی اشاره می کنند که احتمالاً تا به حال نامشان را هم نشنیده اید. درک ما از جنگ معمولاً به اختلافات با مقیاس بزرگ محدود می شود، اما واقعیت تلخ این است که جنگ هر روز به دلایل مختلف رخ می دهد.

محاصره جیدویل فیلمی به کارگردانی ریچی اسمیت و نویسندگی کوین برودبین با بازی جیمی دورنان، مارک استرانگ و امانوئل سیگنر است. این فیلم داستان یک فرمانده ایرلندی با یک گردان متشکل از ۱۵۰ صلح بان سازمان ملل را به تصویر می کشد که در سال ۱۹۶۱ در جریان درگیری کاتانگا به خاطر منافع مرتبط با معادن توسط نیروهای کنگویی محاصره شده بودند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۹- The Eight Hundred (2020)

واقع گرایانه ترین فیلم جنگی هرگز یک دیدگاه واحد را دنبال نمی کند. ماهیت آشفته جنگ، پرداختن به رنج یک شخصیت واحد را غیرممکن می سازد. فیلم هشتصد یکی از پرفروش ترین فیلم ها در گیشه در سال ۲۰۲۰ و شاید پرفروش ترین آن ها بود.

کارگردانی این فیلم را گوان هو با فیلمنامه ای از دونگ رانیان بر عهده دارد و بازیگرانی چون ژانگ یی، هوانگ ژیژونگ و جیانگ وو در آن ایفای نقش می کنند. داستان در جریان نبرد شانگهای در سال ۱۹۳۷ اتفاق می افتد، زمانی که گروهی از سربازان چینی از یک انبار در برابر نیروهای ژاپنی در طول جنگ دوم چین و ژاپن دفاع می کنند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۸- The Monuments Men (2014)

مردان یادبود فیلمی به نویسندگی و کارگردانی جورج کلونی و با دستیاری گرانت هسلوف است. این فیلم پر ستاره شاهد حضور بازیگرانی مانند کلونی در کنار مت دیمون، جان گودمن، کیت بلانشت و بیل ماری است.

این داستان بر اساس کتابی از رابرت ام.ادسل در مورد تلاش های گروهی از کارشناسان هنری و مورخان است که وظیفه بازیابی آثار هنری سرقت شده در طول جنگ جهانی دوم را بر عهده داشتند. این ماموریت پس از اینکه تیم از فرمانِ نرون، دستور هیتلر برای نابود کردن تمام آثار هنری رایج در صورت سقوط رایش سوم است، مطلع می شوند به مسابقه ای علیه زمان تبدیل می شود.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۷- The Outpost (2020)

آمریکا ۲۰ سال را در افغانستان سپری کرد و در این مدت دستاورد خوب زیادی نداشت. رسیدن به این نتیجه که باید از افغانستان خارج شد بسیار چالش برانگیز بود و فیلمی مانند پاسگاه وجود دارد که داستان سربازان آمریکایی را روایت می کند که در افغانستان متحمل دشواری های بسیار شدند. این فیلم توسط راد لوری کارگردانی شده و توسط پل تاماسی و اریک جانسون از کتاب جیک تاپر اقتباس شده است.

در این فیلم شاهد هنرنمایی بازیگرانی مانند اسکات ایستوود، کیلب لندری جونز و اورلاندو بلوم هستیم، پاسگاه داستان یک پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان در کمپ کیتینگ را بازگو می کند، جایی که گروهی از سربازان در سال ۲۰۰۹ خونین ترین درگیری را علیه طالبان داشتند و باعث شدند تا گروه براوو ۳ – ۶۱ CAV یکی از پرافتخارترین یگان ها در طول درگیری آمریکا و طالبان باشد.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۶- Without Remorse (2021)

تیلور شریدان دوباره حمله می کند! این نویسنده پرکار و شناخته شده، مردی است که بدون پشیمانی را خلق کرده است، فیلمی اکشن تریلر به کارگردانی استفانو سولیما و بازی مایکل بی. جوردن، جودی ترنر اسمیت و جیمی بل.

داستان فیلم در مورد جان کلارک است، تفنگدار ویژه دریایی ارتش آمریکا و مردی که پس از به قتل رسیدن همسر باردارش به دنبال عدالت است. این کارزار منجر به کشف یک توطئه بزرگ تر مرتبط با یک درگیری بین المللی می شود که به دنبال وارد کردن آمریکا و روسیه در یک جنگ تمام عیار است.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۵- Father, Soldier, Son (2020)

فیلم هایی بسیار کمی هستند که به عمق روح و روان یک سرباز بپردازند، اما هیچ فیلمی در این حوزه به اندازه پدر، سرباز، پسر تاثیرگذار نیست. این مستند به کارگردانی لزلی دیویس و کاترین اینهورن داستان زندگی گروهبان یکم برایان آیش و پسرانش را دنبال می کند.

این فیلم روایتی تکان دهنده است که در آن به چگونگی شکل گیری زندگی نظامی و واقعیت آن، برخلاف آنچه سربازان ممکن است بگویند، پرداخته می شود. آیش دچار یک جراحت خطرناک می شود که کیفیت زندگی او را کاهش می دهد در حالی که پسرانش گزینه های خود را برای آینده بررسی می کنند و سعی می کنند تا به الگوی تعیین شده توسط پدرشان برسند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۴- Operation Mincemeat (2021)

برخی از عجیب ترین اقدامات انجام شده در طول جنگ ها مربوط به فریب و نیرنگ بوده است. ارتش بریتانیا برای مدتی طولانی به تنهایی در برابر آلمانی ها جنگید و هنگامی که آن ها سرانجام به متفقین پیوستند، بریتانیایی ها مجبور شدند یک بازی شطرنج بی نقص در برابر استراتژیست های آلمانی انجام دهند تا تهاجم گسترده قریب الوقوع همه جانبه ای که در حال برنامه ریزی بود را پنهان کنند.

عملیات مینسمیت توسط جان مدن و بر اساس فیلمنامه ای از میشل اشفورد کارگردانی شده و بازیگرانی مانند کالین فیرث، متیو مک فایدن و کلی مک دونالد را در خود دارد. در روزگاری که تکنولوژی اجازه تجملاتی که امروز داریم را نمی داد، این فیلم داستان فوق العاده ای است درباره اموری مرتبط با هوش و استراتژی که پشت خطوط مقدم میدان نبرد در جریان است.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۳- The Forgotten Battle (2020)

هرگز اجازه ندهید کسی بگوید فیلم های خارجی نمی توانند همان احساس و ظرافت تولیدات آمریکایی هالیوود را داشته باشند. فیلم جنگی نبرد فراموش شده داستانی را روایت می کند که در جنگ جهانی دوم بسیار رایج بود. افرادی که از دستورات پیروی می کردند، گاهی مجبور می شدند برای زنده ماندن، با دشمنان خود پیمان های نامحتمل و عجیبی ببندند.

در این فیلم به کارگردانی ماتیاس ون هیجنگن جونیور، شاهد رابطه ی ناشی از درماندگی و اجبار بین یک خلبان گلایدر، یک سرباز نازی و یک نیروی مقاومت در نبرد شلت هستیم که دیدگاهی منحصربفرد را در نبردی ایجاد می کند که بسیاری از مردم فراموش کرده اند که انسان هایی با احساسات واقعی در آن جنگیده بودند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۲- Devotion (2022)

از خود گذشتگی یک داستان تعالی بخش فوق العاده است. این فیلم به کارگردانی جی دی دیلارد و نویسندگی جیک کرین و جاناتان ای. استوارت، داستان جسی براون، اولین خلبان سیاه پوست در تاریخ نیروی دریایی آمریکا و دوستی پایدار او با همکار خلبان جنگنده اش تام هادنر را روایت می کند. در این فیلم جاناتان میجر، گلن پاول و توماس سادوسکی به ایفای نقش می پردازند، در حالی که این سه در جنگ کره با هم همکاری می کنند، جایی که بسیاری از خلبانان جنگنده های نیروی دریایی ایالات متحده وظیفه پشتیبانی از نیروهای زمینی را داشتند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۱- Sand Castle (2017)

اجازه ندهید کسی به شما بگوید چیزی به نام فیلم جنگی آرام و بدون هیاهو وجود ندارد. قلعه شنی فیلمی به کارگردانی فرناندو کویمبرا و نویسندگی کریس روزنر با بازی نیکلاس هولت، لوگان مارشال – گرین و هنری کاویل است.

این داستان در مراحل اولیه جنگ عراق روایت می شود، جایی که گروهی از سربازان آمریکایی وظیفه دارند یک ایستگاه پمپاژ آب را در یک روستای با ساکنان متخاصم تعمیر کنند. این فیلم یک بررسی بی باکانه و دقیق از پیچیدگی های مربوط به جنگ و ملت سازی در میانه یک درگیری است.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱۰- Shershaah (2021)

بیایید از سرویس های استریم مانند آمازون پرایم تشکر کنیم به این خاطر که اگر به خاطر آن ها نبود بسیاری از فیلم های خوب و باکیفیت هرگز دیده نمی شدند. برخی از بهترین فیلم های جنگی تولید شده در خارج از آمریکا تنها از طریق سرورهای چنین سرویس های استریمینگ قابل دسترسی هستند. شیرشاه فیلمی هندی به کارگردانی ویشنوواردان و نویسندگی ساندیپ شیرواستاوا است.

این فیلم زندگینامه ای با بازی سیدارث مالهوترا، کیارا ادوانی و شیو پاندیت، داستان سروان ویکرام باترا، یک شخصیت تاریخی واقعی در هند را روایت می کند که به شجاعت در دوران خدمت ارتش هند در طول جنگ کارگیل علیه پاکستان در سال ۱۹۹۹ مشهور است.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۹- A War (2015)

در جنگ، یک تصمیم واحد می تواند سرنوشت کل نبرد را تعیین کند. موضوع انتخاب برای سربازان در میدان نبرد بسیار حیاتی است زیرا تصمیمات افراد در جنگ می تواند جان افراد را نجات دهد یا باعث مرگ آن ها شود. جنگ فیلمی به نویسندگی و کارگردانی توبیاس لیندهولم است. این درام جنگی دانمارکی با بازی پیلو آسبک، تووا نووتنی و دار سلیم ساخته شده است.

داستان فیلم در مورد یک شرکت نظامی دانمارکی مستقر در افغانستان است که در آن یک فرمانده با معماهای اخلاقی انتخاب های خود مواجه می شود و اینکه چگونه هر تصمیمی که می گیرد، زندگی افراد تحت فرمانش در طی یک حمله وحشیانه طالبان را تغییر می دهد.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۸- Narvik (2022)

مورخان معتقدند وقایعی که در نارویک رخ داد نقطه عطف جنگ جهانی دوم بود. شکست نیروهای نازی در این ماجرا بسیار بیش از یک شکست واحد بود. این شکست نشانه ای از اتفاقاتی بود که در ادامه جنگ جهانی دوم رخ داد، دورانی که مشخص شد هیتلر در کمپین های نظامی اش لقمه هایی بزرگ تر از دهانش برداشته است.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی اریک اسکیولدبیرگ ساخته شده و بازیگرانی چون کریستین هارتگن، کارل مارتین اگسبو و کریستوف گلفرت ماتیسن در آن ایفای نقش کرده اند. این فیلم نروژی داستان نبرد نارویک را روایت می کند و اینکه چگونه این شهر کوچک به لطف زمستان سخت و موقعیت استراتژیکی که به مدافعان کمک می کرد تا گردان های نازی را عقب نگه دارند، و دو ماه کامل در مقابل حملات نیروهای آلمانی در جنگ جهانی دوم مقاومت کنند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۷- Da 5 Bloods (2020)

همه فیلم های جنگی، ظلمی را که انسان ها ممکن است علیه همنوع خودش اعمال کند، به تصویر نمی کشد. برخی از این داستان ها داستان های فوق العاده ای از برادری و رستگاری هستند. ۵ هم خون فیلمی به نویسندگی و کارگردانی اسپایک لی با دستیاری دنی بیلسون و پل دی میو است.

در این درام جنگی، ما استعدادهای برجسته ای مانند چادویک بوزمن، دلروی لیندو، جاناتان میجرز و کلارک پیترز را دنبال می کنیم، در نقش گروهی از کهنه سربازان جنگ ویتنام که به این کشور نفرین شده باز می گردند تا بقایای جسد فرمانده کشته شده خود را پیدا کنند و گنجینه ای مدفون شده را که در زمان خدمتشان در ویتنام پنهان شده، پیدا کنند.

 

۶- Lone Survivor (2013)

تنها بازمانده داستان ترسناکی است که هزینه بخشش در زمان جنگ را نشان می دهد. این فیلم بر اساس خاطرات مارکوس لوترل و توسط پیتر برگ نوشته و کارگردانی شده است. برای این داستان، ما مارک والبرگ، تیلور کیش و امیل هیرش به عنوان تیمی از تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در یک ماموریت تجسسی برای کشتن احمد شاه، یکی از رهبران طالبان را داریم.

در حالی که در مسیر انجام ماموریت خود هستند، گروهی چوپان آن ها را می بینند، اما سربازان آمریکایی ترجیح می دهند که آن ها را نکشند و با هشدار دادن این چوپانان به طالبان، ماموریت آن ها خراب می شود. پس از آن شاهد درگیری خونین و مرگبار بین این چند نیروی ویژه و فوجی از نیروهای طالبان هستیم که سکانس های اکشن بسیار خیره کننده و البته عواقب تراژیکی را در پی دارد.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۵- Resistance (2020)

از میان تمام بیوگرافی های عجیب و غریبی که می توانید از جنگ جهانی دومداشته باشید، ساخت فیلمی درباره زندگی مقلد معروف مارسل مارسو احتمالاً آخرین موردی است که انتظارش را دارید. در این فیلم که نویسندگی و کارگردانی آن را جاناتان جاکوبوویژ بر عهده دارد، داستان روزهای ابتدایی این مقلد را با بازیگری جسی آیزنبرگ، اد هریس و ادگار رامیرز شاهد هستیم.

داستان فیلم مقاومت در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و دوران پیوستن مارسو به مقاومت فرانسه برای نجات کودکان یتیم یهودی از دست نازی ها قبل از حمله کامل آن ها به این کشور در سال ۱۹۴۰ را بازگو می کند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۴- Official Secrets (2019)

سیاست است که جنگ های مدرن را تعریف می کند. سیاست توسط افراد صاحب قدرت و دارای انگیزه کسب منفعت برای خود و نزدیکانشان تعیین می شود. فیلم اسرار رسمی فیلمی است که وقایعی در سال ۲۰۰۳ را به تصویر می کشد. در این فیلم به کارگردانی گاوین هود و نویسندگی گرگوری برنشتاین، کیرا نایتلی، مت اسمیت و متیو گودی ایفای نقش می کنند.

این فیلم روایتی است از اتفاقات واقعی زندگی کاترین گان، افشاگر اطلاعاتی انگلیس، زنی که یادداشتی افشاگرانه را دریافت می کند و متوجه می شود که آمریکا از انگلیس درخواست کمک کرده تا شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای رأی دادن به نفع حمله به عراق رأی دهد.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۳- Red Tails (2012)

نژادپرستی لکه ننگی است که چهره آمریکا را تا به امروز لکه دار کرده است. دم قرمزها فیلمی به نویسندگی جان ریدلی و آرون مک گرودر و کارگردانی آنتونی همینگوی است. این فیلم داستان ۱۳ دانشجوی سیاه پوستی را روایت می کند که توسط سازمان هوانوردی غیرنظامی آموزش دیده اند تا در طول جنگ جهانی دوم خلبان شوند.

در این فیلم بازیگرانی چون کوبا گودینگ جونیور، ترنس هاوارد و نیت پارکر ایفای نقش می کنند. این فیلمی است که در آن دستاوردهای خلبانان توسکگی و رفتارهای تبعیض آمیز و نژادپرستی که باید متحمل می شده و در عین حال ارزش خود را در نبردهای هوایی ثابت کنند، به تصویر کشیده می شود.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۲- Six Minutes to Midnight (2020)

روایت های معدودی وجود دارند که ماجراهای هشدارآمیزی را نشان می دهند که اروپایی ها قبل از اینکه جنگ جهانی دوم زندگی آن ها را مختل نماید، تجربه کرده اند. شش دقیقه تا نیمه شب فیلمی به کارگردانی اندی گودارد و نویسندگی ادی ایزارد و سلین جونز است. در این درام تاریخی شاهد حضور بازیگرانی چون ادی ایزارد، جودی دنچ و جیم برودبنت هستیم.

این فیلم روایت داستانی در مدرسه ای بسیار معتبر و مشهور در انگلستان است، جایی که خانواده های پرنفوذ آلمانی دختران خود را برای یادگیری آداب و رسوم و به امید دستیابی به مناسب دیپلماتیک به آنجا می فرستند، که نشانه های هشدار بسیاری را برای معلم نگرانیی که نوشته هایی را روی دیوار می بیند، ایجاد می کند.

20 فیلم جنگی جدیدی که احتمالاً ندیده اید

 

۱- Greyhound (2020)

تام هنکس در یک حماسه جنگی دیگر بازی می کند؟ خیلی از شما متشکریم، اپل استودیوز! گری هوند به کارگردانی آرون اشنایدر و بر اساس رمان چوپان خوب نوشته سی. اس. فورستر با فیلمنامه ای از خود تام هنکس ساخته شده است. هنکس در کنار استفن گراهام، راب مورگان و الیزابت شو نقش های اصلی این فیلم را بازی می کند.

این داستان در جریان نبرد اقیانوس اطلس در جنگ جهانی دوم روایت می شود، جایی که ذهن پخته و کارآزموده فرمانده ارنست کراوس را دنبال می کنیم در حالی که هدایت کاروانی متشکل از ۳۷ کشتی متفقین را بر عهده دارد که از طریق آب های مملو از زیردریایی هایی یوبوت آلمانی راهی لیورپول می شوند. بازی تام هنکس در این فیلم نیز یک بازی شایسته اسکار است که به دلایلی مورد توجه بسیاری قرار نگرفت و البته بهترین بهانه برای اینکه بیشتر به محصولات اپل تی وی توجه کنیم.