همه چیز در مورد پهپادهای کامیکازه «شکارچی-قاتل» جدید ارتش ایالات متحده + ویدیو
 

 

ارتش ایالات متحده در تلاش است تا هر چه سریع تر یک پهپاد کامیکازه جدید را وارد سرویس کند، زیرا این پهپاد به نیروهای زمینی این کشور اجازه می دهد تا فراتر از خط دید مستقیم خود را ببینند، تانک ها و دیگر اهداف با ارزش دشمن را شناسایی، تعقیب و سپس شکار کنند. این هواپیمای بدون سرنشین نتیجه درس هایی است که از جنگ های اخیر گرفته شده است.

 
پهپاد کامیکازه شکارچی قاتل ایالات متحده

 

شکارچی- قاتل

 

به گزارش Army Times ، این هواپیمای بدون سرنشین با نام Low Altitude Stalking and Strike Ordnance (LASSO) به معنای «مهمات تعقیب و حمله در ارتفاع پایین» شناخته می شود. LASSO برای حمل توسط سربازان طراحی شده است و از سه بخش تشکیل شده است: یک لوله پرتاب، سیستم هوایی بدون سرنشین و ایستگاه کنترل آتش.

پس از ترک لوله پرتاب، پهپاد می تواند به دنبال اهداف روی زمین بگردد؛ اپراتور می تواند میدان نبرد را از طریق سنسور الکترواپتیک / مادون قرمز پهپاد ببیند. همچنین اپراتور می تواند به درخواست برای آتش دشمن پاسخ دهد، به بخشی پرواز کند که در آن نیروهای خودی حضور تانک های دشمن را گزارش کنند، یا فقط به دنبال اهداف دشمن پرواز کند. هنگامی که اپراتور هدف مناسبی را پیدا کرد، پهپاد به پایین شیرجه می زند و با کلاهک ضد تانک خود با هدف درگیر می شود.

پهپاد کامیکازه شکارچی قاتل ایالات متحده

 

نوع جدیدی از سلاح

کامیکازه های یا هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری جدید به نیروهای زمینی ایالات متحده این امکان را می دهند که نه تنها با تانک هایی که می توانند ببینند درگیر شوند، بلکه به دنبال تانک هایی بگردند که نمی توانند ببینند. اپراتورهای LASSO قادر خواهند بود هواپیماهای بدون سرنشین خود را در پشت خطوط دشمن به پرواز درآورند و زمین زیر پای خود را برای اهداف دشمن جستجو کنند. سنسور مادون قرمز این پهپاد قادر خواهد بود تانک ها را بر اساس گرمایی که منتشر می کنند، از فلز گرم شونده در اثر نور خورشید در روز گرفته تا موتورهای در حال کار و لوله های گرم سلاح ها در شب شناسایی کند.

پس از شناسایی هدف، پهپاد می تواند به سمت هدف حمله ور شده و با کلاهک ضدتانک خود آن را منفجر کند. همچنین این پهپاد احتمالاً در برابر هلیکوپترها، هم در زمین و هم در هوا مفید خواهد بود.

پهپاد کامیکازه شکارچی قاتل ایالات متحده

 

تیغه باز شونده

محتمل ترین گزینه برای پروژه LASSO احتمالاً پهپاد Aerospace Switchblade 600 است . Switchblade 600 تمام گزینه ها و نیازمندی های تعریف شده در پروژه LASSO را داراست, از جمله سنسور الکترو اپتیکال, کلاهک ضد تانک/ضد زره چند منظوره ( این کلاهک در واقع از موشک جاولین مشتق شده است) و مجموعه سه تکه ای. Switchblade 600 دارای برد پرسه ای و دیده بانی ۴۰ دقیقه ای است و می تواند تا ۴۰ کیلومتر پرواز کند و به یک واحد پیاده نظام معمول اجازه می دهد تا در پشت خطوط دشمن ضربه بزند.

پهپاد کامیکازه شکارچی قاتل ایالات متحده

 

سوییچ بلید در میدان نبرد واقعی نیز کارآیی خود را نشان داده است. دولت آمریکا تعداد نامعلومی از این هواپیماهای بدون سرنشین را به اوکراین فرستاده است و اولین آن ها در نوامبر یا دسامبر ۲۰۲۲ وارد جنگ شد. یک گزارش تایید نشده از یک فرمانده روسی ادعا می کند که هیچ یک از هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه روسی, از جمله Lancet, “نمی توانند با سوییچ بلید رقابت کند”.

پهپاد کامیکازه شکارچی قاتل ایالات متحده

 

نتیجه گیری

هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه مانند سری لنست و سوییچ بلید نوع جدیدی از سلاح ها هستند که با پیشرفت های اخیر در عرصه هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده اند. قاتلان شکارچی ذاتاً سلاح های دفاعی یا تهاجمی نیستند, بلکه میدان نبرد را برای همه خطرناک تر می کنند.

در حال حاضر فقط تعداد انگشت شماری از ارتش های جهان, از جمله ارتش های ایالات متحده, روسیه و اوکراین از آن ها در میدان نبرد استفاده می کنند, اما همه کشورها به دنبال این پهپادها هستند و می توانید مطمئن باشید که به زودی, همه چنین سلاح هایی را خواهند داشت.