بعد از حملات القاعده در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، آمریکا شاهد تشکیل نیروهای زبده و ویژه نظامی و گروه های امنیتی خصوصی بوده است. استخدام بیش از یکصد هزار نیروی نظامی و موسسات خصوصی امنیتی و استقرار آن ها در نقاط مختلف دنیا که گاه به آن “ساخت یک ملت جدید” گفته می شود استراتژی بسیار پرهزینه ای بوده است. حتی قدم گذاشتن در خانه اسامه بن لادن از لحاظ سیاسی هزینه های بالاتری نیز داشت برای مثال نارضایتی کشور پاکستان از این موضوع.

اگرچه تفنگداران ویژه نیروی دریایی ارتش آمریکا (SEALs) مسئول حمله به منطقه  ایبت آباد (Abbottabad) و قتل اسامه بن لادن بودند اما باید گفت که نیروهای ویژه دیگری نیز در ارتش ایالات متحده آمریکا وجود دارند که در ادامه مطلب به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

تفنگداران ویژه دریایی بخش شناسایی (Division Marine Recon)

marinerecon-16

تیم تفنگداران دریایی ویژه شناسایی، اطلاعات لازم را برای واحدهای عملیاتی کوچکتر حاضر در میدان نبرد فراهم می کنند. همچنین تک تیراندازهای زبده این واحد می توانند از مسافت های دور با دقت و اطمینان مثال زدنی افراد دشمن را مورد هدف قرار دهند.

گروه شناسایی نیروی دریایی جزو ۵ نیروی نظامی زبده آمریکا بوده و می تواند قوای دشمن را به مدت زمان زیادی زمینگیر ، نیروهای دشمن را ردیابی و عملیات برنامه ریزی شده هماهنگی را علیه اهداف بسیار مهم انجام دهد.

این گروه زبده ترین نیرو در میان تفنگداران دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به شمار می رود.

نیروهای هواشناس عملیات ویژه هوایی (Air Force Special Operations Weatherman)

h945_v1452802986_w1680

بله هواشناس، این نیروهای ویژه می توانند همزمان هوای منطقه نبرد را پیش بینی کرده، دشمن را از پا در آورده و آتشبار توپخانه را هدایت کنند. ماموریت این گروه کوچک هواشناس زمینی این است که شرایط جوی را برای تخلیه هوایی مهمات و آذوقه پیش بینی کرده و بهترین زمان ممکن را به نیروهای مسئول تخلیه اطلاع دهند.

نیروهای تفنگدار ارتباط توپخانه دریایی هوایی (USMC Air Naval Gunfire Liaison Company — ANGLICO)

Air-Naval-Gunfire-Liaison-Company

این نیروها معمولاً پشتیبانی از نیروهای ویژه عملیاتی تری مانند تفنگداران ویژه نیروی دریایی را بر عهده دارند. با این وجود بر خلاف تفنگداران ویژه دریایی که عملیاتی با آتشبار محدود را انجام می دهند، یک نیروی تفنگدار ارتباط توپخانه می تواند حجم وسیعی از آتش توپخانه را به سمت مواضع دشمن هدایت کرده و میدان جنگ را برای آنان به جهنم تبدیل کند.

این یگان نیز مانند دیگر نیروهای ویژه آمریکا به صورت انفرادی در عملیات شرکت نکرده ومعمولاً در تیم های چهار یا پنج نفره وارد عمل می شوند.

یک گروه از تیم تفنگدار ارتباط توپخانه معمولا شامل:

  • رهبر گروه (سروان یا ستوان نیروی دریایی): هر نیروی تهاجمی زمینی متخصص در حوزه توپخانه به عنوان مثال افسر کنترل کننده حمله مشترک (Joint Terminal Attack Controller)
  • سردسته گروه (گروهبان دریایی) متخصص در حوزه دید و کنترل آتش توپخانه (joint fires observer)
  • مسئول ارتباط رادیویی (سرجوخه یا گروهبان)
  • معاون ارتباط رادیویی (سرباز آموزش دیده یا هم رده سرجوخه)
  • مسئول پشتیبانی آتش/ دیده بان (سرباز آموزش دیده یا هم رده سرجوخه)

جوخه شناسایی آبی خاکی (USMC Amphibious Recon Platoons)

10723713_1113157195370464_1895466533_n

این جوخه زبده معمولاً نیروهایش را از بین واحدهای شناسایی جنگی دستچین کرده و از عملیات زمینی و دریایی نیروهای مهاجم خود پشتیبانی می کند. به طور کلی باید گفت که اعضای این جوخه نیز مهارت هایی مانند بقیه نیروهای شناسایی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دارند و تنها تفاوت آن ها در وظیفه ای است که بر عهده دارند:

وظیفه این جوخه شناسایی سواحل برای پیاده کردن نیروها و مهمات و گزارش اطلاعات جمع آوری شده به مرکز فرماندهی دریایی خود است. این گروه وظیفه خود را به صورت زیر انجام می دهند:

۱- از طریق شناسایی هیدروگرافی آب در نزدیکی ساحل

۲- از طریق بررسی عوارض زمین در مجاورت ساحل

۳- بررسی استحکامات دفاعی ساحل از قبیل سیم خاردار، مین و دیگر موانع؛ نیروهای دشمن مستقر در نزدیکی ساحل، دیگر استحکامات

نیروهای کنترل کننده نبرد هوایی (Air Force Combat Controllers)

h945_v1453780100_w1680

نیروهای ویژه کنترل نبرد از زبده ترین نیروهای موجود در ارتش ایالات متحده آمریکا هستند. این نیروها نیز مانند نیروهای ویژه شناسایی نیروی دریایی بوده ولی قابلیت های هوایی بسیار بیشتری دارند. این گروه تخصص بالایی در فرود مخفیانه در پشت مواضع دشمن داشته و مانند یک صدای مخفی برای دیگر نیروها در هدایت آتش هوایی و توپخانه عمل می کنند. نیروهای کنترل کننده نبرد هوایی مسئولیت شناسایی اهداف زمینی برای نیروی هوایی ایالات متحده را بر عهده داشته و در انقلاب لیبی نیز نقش موثری ایفا می کردند.

این نیروهای زبده پیشرفته ترین دوره های عملیات سریع را در ارتش ایالات متحده گذرانده اند:

دوره های مسیریابی و کنترل نبرد، دوره اجرای کنترل نبرد، دوره پیشرفته هوابرد، دوره گذراندن شرایط سخت و فرار از دست دشمن، دوره مهارت های رزمی و تاکتیکی پیشرفته، دوره چتربازی پیشرفته و دوره شیرجه هوایی

گروه عملیات ترکیبی (Combined Applications Group)

army-combined-applications-group

این گروه زبده ترین و شکست ناپذیرترین گروه در ارتش ایالات متحده به شمار می آید که حتی تفنگداران ویژه دریایی که در عملیات دستگیری و کشتن اسامه بن لادن شرکت کردند نیز به آن ها حسادت می کنند. گروه عملیات ترکیبی اسم قدیمی این گروه است و امروزه برخی آن ها را نیروهای “دلتا” می نامند اما باید گفت که این گروه هیچ وقت اسم واحد و خاصی نداشته است. به گفته یکی از تفنگداران ویژه دریایی شرکت کننده در عملیات کشتن بن لادن، این نیروها بسیار زبده بوده و در میان نظامیان آمریکایی از آ ها با نام “خدایان” یاد می شود.

همچنین این گروه تنها گروهی است که غیر از تیم ۶ تفنگداران ویژه دریایی اجازه درگیری نزدیک با دشمن را حتی در مواقعی که دولت ایالات متحده در جنگ نباشد را دارد. این گروه هر ساله تنها دوبار از بین نیروهای تیم ۶ تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده عضوگیری می کند.

برخی از تست های اولیه ای که متقاضیان ورود به این تیم باید بگذرانند عبارتند از :

  • پیاده روی شبانه با کوله پشتی به وزن ۱۶ کیلوگرم به طول ۱۸ مایل
  • پیاده روی ۴۰ مایلی با کوله پشتی به وزن ۳۶.۵ کیلوگرم روی زمین سنگلاخ و شیب دار

بعد از طی کردن موفقیت آمیز این دوره ها از آن ها تست های روانشناسی بسیار سختی گرفته می شود که در صورت مثبت بودن جواب این تست ها صلاحیت آن ها تایید شده و برای عضویت در گروه عملیات ترکیبی به مدت ۶ ماه آموزش ویژه خواهند دید.

بعد از اتمام موفقیت آمیز این دوره افراد دیگر وجود خارجی نخواهند داشت و همکاری شانه به شانه ای با نیروهای شبه نظامی و اطلاعاتی آغاز خواهند کرد.

تفنگداران ویژه دریایی (US Navy SEALs)

navy-seals-desert-training

SEAL به معنای نیروهای ویژه عملیات خاکی،آبی و هوایی (Sea Air and Land special operators) است. در مجموع ۸ تیم از تفنگداران ویژه دریایی وجود دارد: ۱،۲،۳،۴،۵،۷،۸ و ۱۰. .اگر چه تیم شماره ۶ نیز عضو این نیروهای ویژه است اما در شمارش عددی به حساب نمی آیند. این تیم معمولا به گروه “رنگین کمان” مشهور است زیرا افراد عضو را در چهار رنگ قرمز، آبی، طلایی و نقره ایی دسته بندی می کند (همراه با یک اسکادران ویژه خاکستری و گروه قایق ران).

دوره های آموزشی تفنگداران ویژه دریایی ایالات متحده عبارتند از:

  • دوره آماده سازی : به مدت ۴-۱۲ هفتهدوره آماده سازی نیروهای ویژه دریایی
  • تست آمادگی: به مدت ۳ هفته آزمایشات بدنی
  • دوره تخریب زیرآبی (Basic Underwater Demolition/SEAL): به مدت۲۵ هفته، هفته سوم به “هفته جهنمی” مشهور است و در این مدت افراد بیش از ۱۳۵ ساعت فعالیت بدنی مداوم خواهند داشت.
  • Post Grad: به مدت ۲۸ هفته دوره ارزیابی تفنگداران ویژه نیروی دریایی که تمامی دوره های تخصصی لازم برای آماده سازی نیروهای تفنگدار ویژه در این دوره برگزار می شود.
  • تست نهایی: کشتن دشمن و بازگشت به خانه

تیم ششم تفنگداران ویژه نیروی دریایی- رنگین کمان (Rainbow)

seal-team-6-2

در بین تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده معمولاً سربازان از هم می پرسند که :شما از اعداد هستید یا از رنگ ها؟”. تیم ۶ تفنگداران نیروی دریایی تفنگدارانی هستند که عملیات خارج از برنامه یا عملیات “سیاه” را انجام می دهند که مستقیما زیر نظر ستاد مشترک عملیات ویژه و رییس جمهور عمل می کنند. بر اساس اعلام گروه توسعه عملیات ویژه دریایی (Naval Special Operations Development Group or DEVGRU) این تیم سه ماموریت اساسی دارد:

  • عملیات ضد تروریسم: از سال ۲۰۰۱ این تیم بر انجام عملیات در افغانستان و کشورهای اطراف تمرکز داشته است. همچنین این گروه در صورت لزوم دست به عملیات پیشگیرانه خواهد زد.
  • حفاظت شدید: این تیم در برخی موارد حفاظت از شخصیت های برجسته را بر عهده می گیرد برای مثال این گروه حفاظت از جان حامد کرزای رییس جمهور سابق افغانستان در اولین روزهای ریاست جمهوری را برعهده داشت.
  • عملیات ویژه شناسایی: تفنگداران این تیم، به ویژه تک تیراندازهای گروه، در عملیات شناسایی، پاییدن دشمن و جمع آوری اطلاعات نیز شرکت می کنند.

تیم امنیتی ضد تروریسم (Fleet Antiterrorism Security Teams — FAST)

fleet-antiterrorism-security-teams--fast

این دسته که جزو نیروهای دریایی ارتش ایالات متحده به شمار می آیند وظایف ویژه و خاصی را بر عهده دارند. وظیفه اصلی این تیم محافظت از دیپلمات های آمریکایی و سفارت خانه ها است. افراد این دسته در موارد زیر مهارت بالایی دارند:

  • عملیات ضد مراقبت و تجسس دشمن
  • امنیت فیزیکی
  • تکنیک های جنگ شهری
  • جنگ در فاصله نزدیک (تن به تن)
  • مهارت های رزمی

نیروهای دریایی عملیات شناسایی (Force Reconnaissance Marines)

us-marine-recon-1

این نیرو که به نیروهای شناسایی نیز معروف هستند بیشتر از ۲۰۰ نفر عضو داشته و مستقیماً تحت فرماندهی نیروی دریایی عمل کرده و هم در دریا و هم در خشکی عملیات انجام می دهند. نیروهای دریایی عملیات شناسایی به دلیل ارتباط مستقیم با فرماندهی به اصطلاح “بسیار حساس” بوده و دائماً در حال عملیات هستند که نام “شناسایی”را برای آن ها بی معنی کرده و مدت زمان و شدت دوره های آموزشی آن ها را در مقام سوم زبده ترین نیروهای نظامی ایالات متحده قرار داده است.

این نیروها دوره های ویژه بسیاری را طی می کنند که برخی از آن ها عبارتند از :

  • دوره غواصی ویژه نیروهای دریایی
  • دوره زنده ماندن، حمله، مقاومت و فرار از دست دشمن
  • دوره ویژه چتربازی
  • دوره رنجری
  • دوره فرماندهی پایش و شناسایی
  • دوره مسیریابی
 
 

در قسمت اول آشنایی با زبده ترین نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به معرفی ۱۰ مورد از این نیروها و میزان توانایی و مهارت و البته تمرینات طاقت فرسا و روش های سختگیرانه گزینش این افراد پرداختیم. در ادامه شما را با تعداد دیگری از این نیروهای کارآمد آشنا خواهیم کرد. شایان ذکر است که قسمت اول این مطلب از طریق این لینک در دسترس شما قرار دارد.

تفنگداران دریایی متبحر در عملیات ویژه (Marine Special Operations Command — MARSOC)

599024_4912805456718_670797174_n

نیروهای حاضر در این دسته از بین بهترین نیروهای شناسایی پیاده و دریایی انتخاب می شوند. این گروه در بین تفنگداران دریایی شناخته شده و ترسناک بوده و اعضای آن معمولا از جسارت بالا و قدرت بدنی فوق العاده ای برخوردار هستند.

دوره آموزشی این نیروها بسیار سخت و طاقت فرسا است:

  • دوره آماده سازی، ارزیابی و انتخاب گرایش: دوره ای ۲۱ روزه به منظور آماده سازی برای انجام تست نهایی
  • ارزیابی و انتخاب: دروه ای ۱۹ روزه که برای گلچین کردن افرادی که توانایی گذراندن یک دوره آموزشی طاقت فرسا به مدت ۷ ماه را دارند انجام می گیرد.

افرادی که تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند در دوره ی آموزشی ۴ مرحله ای شرکت خواهند کرد:

 
  • مرحله اول: دوره ارتباطات و کمک های اولیه که اوج آن گذراندن دوره سخت زنده ماندن، حمله، مقاومت و فرار (Survival Evade Resist Escape) است.
  • مرحله دوم: عملیات، تاکتیک ها، جنگ افزارها و شناسایی ویژه در عملیات آبی و خاکی
  • مرحله سوم: عملیات شهری، تیراندازی، جنگ شهری و تن به تن
  • مرحله چهارم: ۸ هفته آموزش جنگ نامتعارف و بعد از آن دوره اوج آموزش

نیروهای تهاجمی ساحلی (The Maritime Raid Force)

1446876

این واحد نیروهای ویژه برای مقابله با دزدان دریایی تشکیل شده و از قایق های تندرو برای انجام عملیات استفاده می کنند. نیروهای تهاجمی ساحلی بسیار زبده بوده و سرعت عمل آن ها در مقابله با دزدان دریایی و نابود کردن آن ها مثال زدنی است و اعضای آن از بین دیگر نیروهای ویژه ارتش آمریکا انتخاب می شوند. اگر چه این واحد عملیات ویژه گسترده ای را انجام نمی دهد اما اهداف این واحد و آموزش های پیشرفته آن ها را در زمره زبده ترین نیروهای رزمی ایالات متحده قرار داده است.

سمت های تخصصی متفاوت در نیروهای تهاجمی ساحلی عبارتند از:

  • عناصر تهاجمی: تفنگداران ویژه نیروی دریایی یا تفنگداران ویژه عملیات شناسایی
  • عناصر امنیتی: نیروهای پیاده دریایی و تک تیراندازها
  • عناصر پشتیبانی: ارتباطات رادیویی،اطلاعات، هماهنگ کننده عملیات هوایی و غیره
  • هوانوردی، پشتیبانی نزدیک هوایی: پرسنل نیروی دریایی به ویژه خلبانان زبده نیروی دریایی

تیم های حفظ امنیت ساحلی (Coast Guard Maritime Safety and Security Teams)

coast-guard-maritime-safety-and-security-teams--msst

این نیروهای گارد ساحلی نیز از واحدهای ویژه ارتش آمریکا هستند و دوره های آموزشی عملیات ضد تروریسیم و جنگ دریایی و همچنین استفاده از قایق های تندرو را طی می کنند. اگرچه این نیروها در میان نیروهای ویژه آمریکایی از مهارت و شهرت کمتری برخوردارند اما برای مقابله با قاچاقچیان دریایی مواد مخدر، قاچاقچیان اسلحه و حتی عملیات تروریستی آموزش دیده اند. افرادی که دوره های آموزشی را با موفقیت به اتمام برسانند در عملیات های زیر شرکت خواهند کرد:

  • ممانعت از اعمال خلافکارانه و برقراری نظم و قانون در ساحل
  • عملیات ضد تروریسم و حفاظت از ساحل
  • شناسایی حملات شیمیایی، اتمی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی
  • عملیات ورود به معرکه با استفاده از نردبان و طناب از آسمان (Fast Roping)
  • جستجو و نجات (محدود)
  • حفاظت از بنادر/ ضد خرابکاری
  • امنیت زیر دریا
  • عملیات جستجوی مواد منفجره با استفاده از سگ
  • عملیات تاکتیکی روی قایق
  • استفاده از چنگک و بالارفتن از موانع یا کشتی ها

تیم نجات چترباز نیروی هوایی (Air Force Pararescue Jumpers)

h945_v1452802972_w1680 (1)

این تیم از نیروهای ویژه معمولاً در پشت خطوط دشمن فرود آمده و برای نجات نظامیان گمشده یا مجروح به ویژه خلبانان وارد عمل می شوند. نکته مهم در مورد تیم نجات چترباز این است که هدف آن ها نجات بوده و قصد حمله و صدمه رساندن به دشمن را ندارند و در زمره ۵ نیروی ویژه زبده ایالات متحده قرار نمی گیرند. با این وجود آن ها باید برای درگیر شدن با تعداد زیادی از نیروهای دشمن آمادگی کامل داشته و با تکنیک های جنگ پارتیزانی، در تله انداختن و تاکتیک های ویژه آشنا باشند.

علاوه بر این، از آن جا که این تیم پشتیبانی هوایی ندارد آموزش های لازم برای دفاع از خود را دیده و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است.

دروه آموزشی این تیم عبارت است از:

  • دوره های آموزشی چتربازی در ارتفاع کم و زیاد
  • شنا
  • آموزش خروج از آب
  • زنده ماندن در شرایط سخت
  • دوره کمک های اولیه پیشرفته
  • دوره احیا و نجات

رنجرهای ارتش ایالات متحده (US Army Rangers)

download (1)

رنجرها از زبده ترین نیروهای ارتش ایالات متحده محسوب می شوند که به صورت پیاده وارد عمل شده و معمولاً در پشتیبانی از نیروهای دلتا یا به صورت مستقل وارد عمل می شوند. دوره آموزش این افراد یکسال به طول انجامیده و با تمرینات سخت و طاقت فرسایی همراه است. رنجرها به عنوان نیروهای ضربتی عملیات های ویژه ای را انجام داده و همراه با نیروهای زمینی وارد عمل می شوند. این نیروها بسیار با مهارت و کارآمد هستند اما نمی توان آن ها را زبده ترین نیروی ارتش آمریکا نامید.

دوره هایی که اعضای این گروه می گذرانند عبارتند از :

  • سقوط آزاد
  • شنا
  • زنده ماندن، حمله، مقاومت و فرار
  • چتربازی
  • دوره عملیات تهاجمی
  • دوره کمکهای اولیه
  • مسیریابی
  • زبان
  • جنگ کوهستان

تیم باز پس گیری اماکن حساس (Recapture Tactics Team)

2616629_orig

تیم باز پس گیری اماکن حساس زیر مجموعه نیروهای امنیت دریایی بوده که ماموریت محافظت از پایگاه های دریایی به ویژه آن دسته از پایگاه هایی که در آن ها از انرژی هسته ای استفاده شده است را بر عهده دارند. اعضای این تیم علاوه بر این که در تیراندازی و جنگ تن به تن از مهارت بالایی برخوردار هستند، دوره های خرابکاری و نفوذ را نیز گذرانده اند که با آموزش های دیگر نیروهای ویژه از جمله تفنگداران نیروی دریایی کاملاً متفاوت است. روی هم رفته این تیم وظیفه حمله به مراکز شدیداً کنترل شده و محافظت شده و باز پس گیری اموال ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد.

در این تیم سه تخصص ویژه وجوددارد:

  • نفوذ کننده (Breacher): که در روش های نفوذ فیزیکی از جمله مواد منفجره مهارت دارد.
  • تیرانداز (Shooter): که در جنگ های نزدیک و تن به تن مهارت دارد.
  • تک تیرانداز (Designated Marksmen): که با استفاده از اسلحه های ۱م ۱۴ مجهز به صدا خفه کن به شکار خرابکاران می پردازد.

تیم عملیات ویژه (Special Activities Division)

news-03

تیم عملیات ویژه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA ) تنها از چند صد نفر تشکیل شده است. عملیات های این تیم کاملا محرمانه بوده و به صورت مخفیانه انجام می گیرند. سازمان اطلاعات مرکزی افراد این دسته را از بین نیروهای زبده ویژه حتی تفنگداران سابق، نیروهای ویژه شناسایی و کلاه سبزها انتخاب می کند. این تیم خود به سه شاخه تقسیم می شود:

  • شاخه زمینی: افراد این شاخه در زمینه عملیات زمینی، پایش، سلاح های سبک، نجات گروگان ها، جنگ تن به تن و رانندگی مهارت دارند. بسیاری از نیروهای سابق عملیات ویژه و نیروهای دلتا جذب این واحد می شوند.
  • شاخه دریایی: همان طور که از نام آن ها پیداست اعضای این شاخه در عملیات های آبی خاکی فعالیت دارند و اعضای آن از بین تفنگداران ویژه یا نیروهای شناسایی نیروی دریایی انتخاب می شوند.
  • شاخه هوایی: در عملیات هوایی نقش دارند.

تک تیراندازهای شناسایی نیروی دریایی (Marine Scout Snipers)

scout-sniper-ship

اعضای این تیم در شناسایی اهداف بسیار مهم، شناسایی تصویری و دخول و خروج مخفیانه در داخل قلمرو دشمن تخصص داشته و از مهارت بالایی در هدف قرار دادن افراد دشمن از فاصله های دور برخوردار هستند. این افراد در عملیات های تهاجمی شرکت نمی کنند بلکه برای شناسایی و از بین بردن اهداف بسیار مهم مورد استفاده قرار می گیرند.

دوره آموزشی ۸.۵ هفته ای اولیه آن ها به شرح زیر است:

  • مهارت در تیراندازی و استفاده از عوامل زمین برای زنده ماندن و مخفی شدن : دویدن و دویدن و دویدن. همچنین اعضای این گروه یاد می گیرند که چطور عوامل زمین را ترسیم کرده و با استفاده از دوربین های مخصوص مکان جغرافیایی اهداف را شناسایی و آن ها را منهدم کنند.
  • تعقیب: افراد این گروه یاد می گیرند که چطور بدون دیده شدن وارد یک منطقه مورد مناقشه شده، آن را بررسی کرده و باز بدون دیده شدن از آن خارج شوند. در حین انجام این تمرینات گروهی از تک تیراندازان با استفاده از دوربین به دنبال شکار این نیروهای آموزشی هستند.
  • تیراندازی به اهداف با مسافت نامشخص: در این آموزش نیروها به اهدافی در ارتفاع و فاصله نامشخص شلیک می کنند. هرکدام از این افراد باید مسافت خود تا هدف را به درستی تخمین زده و آن را مورد هدف قرار دهد.

نیروهای دریایی ویژه (SWCC) (Special Warfare Combat-craft Crewmen)

SWCC-630x417

وقتی که تفنگداران ویژه دریایی در جایی زمینگیر می شوند از نیروهای SWCC کمک می گیرند. این واحد عملیاتی با تیراندازی های سنگین و تاکتیکی خود شرایط را برای عقب نشینی تفنگداران ویژه فراهم می کند. عملیات آن ها ممکن است بسیار تهاجمی، مخرب و پر سر و صدا یا بسیار آرام و بی سر و صدا باشد. این گروه در زمره زبده ترین نیروهای ویژه آمریکایی قرار نمی گیرد اما اعضای آن از مهارت و قدرت بالایی برخوردارند.

برای تبدیل شدن به یک نیروی ویژه SWCC ، سربازان نیروی دریایی باید دوره های زیر را طی کند:

  • ۳ هفته دوره آموزشی مقدماتی
  • ۸ هفته دوره آموزشی تخصصی
  • ۲۱ هفته دوره آموزش انتخابی

کلاه سبزها (Army Green Berets)- نیروهای ویژه (Special Forces)

maxresdefault

کلاه سبزهای ارتش ایالات متحده از زبده ترین نیروهای نظامی جهان بوده و معمولا نیروهای دلتا و نیروهای ویژه سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده از بین این نیروها انتخاب می شوند. آموزش های نظامی اولیه این تیم چنان سخت و طاقت فرساست که حتی تفنگداران نیروی دریایی و نیروهای شناسایی نیروی دریایی نیز تحمل آن را ندارند. تست اولیه متقاضیان ورود به این تیم ۲۴ روز به طول می انجامد و در این مدت مشخص می شود که آیا فرد قابلیت لازم برای شرکت در دوره آموزشی و تست نهایی را دارد یا خیر.

تست اولیه به شرح زیر است:

  • روز ۱-۳: تست های آمادگی جسمانی، آموزش زبان، پیاده روی طولانی مدت با کوله پشتی سنگین، کمک های اولیه پایه
  • روز ۴-۱۹: نقشه خوانی، مسیریابی و موقعیت یابی در انواع مختلف زمین ها
  • روز ۲۰-۲۲: پیاده روی طولانی مدت در مسافت زیاد، مسیر یابی و موقعیت یابی با مسافت طولانی
  • روز ۲۳-۲۴: بررسی نتایج و انتخاب رسمی افراد واجد شرایط

دریافت و دانلود مستند