آنچه از نظر شما میگذرد گزارشی است تصویری مربوط به تاریخ 25 مارس 2013  میلادی که توسط Christopher P. Cavas نگاشته شده است.بی شک تنگه هرمز را باید یکی از استراتژیک ترین نقاط دنیا دانست محلی که سال هاست بوی باروت از آن به مشام می رسد! روزانه بطور میانگین بیش از 50 نفتکش غول پیکر حامل فراورده های مختلف نفتی با عبور از این تنگه استراتژیک راهی اقصی نقاط دنیا می شوند. در سمت شمال این تنگه کشور ایران و در سوی دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج  فارس قرار گرفته اند. اگرچه ایران طی سالیان گذشته چندین بار و بطور دوره ای تهدید به بستن این تنگه نموده بود, ولی تاکنون هیچ گاه این کار را انجام نداده است! اقدامی که می تواند به معنای واقعی امنیت انرژی جهانی را تهدید کند. شاید از همین روی بوده که کشور های درگیر در این تنگه هواره سعی در افزایش توانمندی های نظامی خود داشته اند.طی سال های گذشته چندین بار نیز تهدید های ایرانیان می توانست رنگ جنگ به خود بگیرد ولی با افزایش حضور نظامی آمریکا ، ایران حاضر به کوتاه آمدن از اقدامات نظامی خود شد.اخیرا حضور قایق های تندرو کوچک ایرانی که از عوامل تحریک کننده نیروهای متحد در تنگه هرمز بود نیز کاهش یافته است و در عوض حضور پرنده های بدون سرنشین ایرانی بطور چشمگیری افزایش یافته است.در فوریه گذشته این فرصت استثنایی دست داد تا بتوان بطور عینی از این منطقه استراتژیک بصورت دریایی و هوایی بازدید کرد.داستان کامل این سفر را میتوانید در این صفحه  http://www.defensenews.com مشاهده کنید.ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنمایی از هواپیماهای اوریون ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین پیش از انجام پرواز بر فراز تنگه استراتژیک هرمز...پرسنل هواپیمای P-3C آمریکا در حال پرواز بر فزار تنگه هرمز...یک تانکر غول پیکر نفتکش که بنظر می رسد خالی باشددر حالی که اوریون تلاش داشت هنگام پرواز وارد حریم هوایی ایران نشود و در حریم هوایی عمان باقی بماند شاهد عبور سه نفتکش از کنار جزیره هنگام ایران بودیم. نفتکش ها به نظر خالی می آمدند و در حال حرکت به سمت پایانه های نفتی به منظور بارگیری بودند...یک تانکر نفتکش ژاپنی در حال انجام مانور مقابله با دزدان دریایی از طریق باز کردن شیلنگ های فشار آب. از زمان شروع عملیات های دزدان دریایی بر علیه کشتی های مختلف ,این گونه مانور ها بطور مکرر توسط کشتی های عبوری انجام می شود...این تصویر در حالی گرفته شد که هواپیمای اوریون از ارتفاع 15000 پایی به ارتفاع 3000 پایی کاهش ارتفاع داد تا به بررسی دقیق تر این شناور ها بپردازد. این تصویر برای تجزیه و تحلیل به متخصصان اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده فرستاده شد...( به نظر می آید که قایق وسطی توسط دو قایق کناری محاصره شده است)با فرود اوریون کار ما روی دریا آغاز شد . بدین منظور از طریق سواحل بحرین وارد ناوشکن USS FARRAGUT (DDG 99) شدیم.یک شناور کوچک محلی و در پس زمینه ناوشکن USS JASON DUNHAM (DDG 109)ناوشکن USS JASON DUNHAM (DDG 109) از نمایی نزدیک تر...سربازان نگهبان روی ناوشکن ما...یک تانکر نفت کش سعودی پس از تعمیرات در حال خروج از اسکله...ازدحام در تنگه تنها توسط نفتکش ها انجام نمیشود شناور های کوچک هم در این شلوغی سهیم هستند...چند قایق کوچک تندرو متعلق به قاچاقچیان ,بطور ناگهانی در برابر ما ظاهر شدند! آنها از سمت ایران به سمت سواحل امارات و یا عمان می رفتند.نیروی دریایی ایالات متحده مسئولیتی در قبال مبارزه با آنها نداشت...جزیره ای صخره ای نزدیک سواحل عمان...اعضای تیم نگهداری در حال انجام تعمیرات و رفع ایراد بالگرد SH-60B.این بالگرد وظیفه دیده بان را برای ناوشکن دارد...گروه تسلیحات در حال کارگذاری موشک های هلفایر. این بالگرد میتواند تا 4 فروند از آنها را حمل کند...و اما جالب ترین بخش از این سفر دریایی حضور یکباره ناوچه ایرانی از سمت شرقی تنگه بود که از ساعت ها پیش روی رادار حضورش در اطراف ما گزارش شده بود. نحوه حرکت ناوچه به سمت ما و کاهش سرعتش همگی حکایت از رفتار چالش برانگیز ناوچه ایرانی بود. هنگامی که جلوتر آمد باز هم سرعتش را کمتر کرد تا بتواند راحت تر رفتار ما را رصد کند.بدین منظور بطور موازی در کنار ما قرار گرفت.پرسنل ناو آنرا ناوچه خدنگ معرفی کردند. این ناوچه با کد P223 محصول سال 1978 فرانسه به توپ های 76 و 40 میلی متری و موشک های ضد کشتی C-802 مجهز است. فرمانده ناوشکن Cmdr. Glen Quast- فرد سمت راست در تصویر -به همراه سایر پرسنل ناوشکن در حال رصد ناوچه موشک انداز ایرانی. با توجه به جهت حرکت ناوشکن ما که در حال خروج از تنگه هرمز به سمت دریای عمان بودیم کم کم فاصله ما با شناور ایرانی افزایش یافت...صبح روز بعد ناوشکن ما وارد خلیج فارس  شد...