تصویر


 

نیروی هوائی هندوستان 21 فروند بدنه مربوط به دوران شوروی سابق را خریداری نموده و قصد ارتقای آنها را تا استاندارد Mig-29 UPG  دارد . همانگونه که در تصویر فوق ملاحظه می فرمائید بدنه ها در شرایط بسار مناسبی قرار دارند.  کلمات UPG مخفف واژه up-gradation  در انگلیسی است و به گونه ای از جنگنده MiG-29 اطلاق می شود که توسط هندوستان و با خریداری بدنه های تکمیل نشده موجود مربوط به دوران شوروی سابق در انبارهای روسیه فعلی ساخته و تکمیل می شود . جنگنده  MiG-29UPG هواپیمای بسیار توانائی است و قابلیت حمله به اهداف زمینی و سطحی را نیاز داراست . این هواپیما در اصل مانور پذیری MiG-29 را حفظ کرده اما دو نقطه ضعف بزرگ که یکی ظرفیت پائین حمل سوخت که سبب محدود شدن برد عملیاتی و مداومت پروازی آن می شد و دیگری ضعف راداری و الکترونیک آن را پوشش می دهد . جنگنده MiG-29UPG  با افزودن رادار Zhuk-ME که راداری است بسیار آراسته ، سامانه جدید IRST ، سامانه جنگ الکترونیک جدید و نیز توانائی حمل تسلیحات مدرن شامل مهمات هوا به زمین به بدنه های قدیمی ساخته شده است . طبق آنچه که گفته شده قیمت هر جنگنده MiG-29UPG  حدود 50 میلیون دلار است که در اینصورت قیمت 2 فروند  Mig-29 برابر با یک فروند جنگنده فرانسوی Rafale خواهد بود و اگر شما بهای تسلیحات و مهمات را هم به آن بیافزائید این نسبت تقریبا به 4فروند Mig در مقابل یک فروند Rafale خواهد رسید و این تفاوت خیلی بزرگی است . تعداد 21 فروند Mig-29 UPG به مراتب به مراتب بهتر و تواناتر از 5 فروند Rafale است .
تصویر

تصویر

تصویر

در تصاویر فوق شما تعدادی از بدنه های قدیمی مربوط به MiG-29B نیروی هوائی هندوستان را ملاحظه می فرمائید که در حال ارتقاء استاندارد UPG در همان کارخانجات است .



تصویر

تصویر

تصویر

تصاویر فوق هم مربوط به یک فروند Mig-29 UPG تکمیل شده است که در حال انجام تست های نهائی است
 

 
برخی مشخصات فنی جنگنده Mig-29 UPG  به شرح ذیل است :
  • افزایش توان حمل تسلیحات تا 4500 کیلوگرم بر روی 7 نقطه آویزگاه مربوط به حمل موشک هوا به هوای R-77RVV-AE .
  • توانائی حمل موشک های ضد کشتی Kh-35E و نیز بمب های هوشمند هدایت لیزری .
  • معرفی سامانه جدید هدایت تسلیحات موسوم به OLS-UEM ، حسگر IRST با لیزر ، افزایش قابلیت تصویر برداری تلویزیونی و افزایش 40% در برد عملیاتی هواپیما با استفاده از سوخت داخلی تا 2100 کیلومتر .
  • کسب توانائی سوختگیری هوائی با نصب یک پراب جمع شونده سوختگیری
  • استفاده از موتورهای جدید RD-33  ساخت هندوستان
  • کابین بهینه سازی شده خلبان با نصب نمایشگرهای چند منظوره