دومین هواپیمای جنگنده هوایی بدون سرنشین X-47B نیروی دریایی آمریکا UCAS قادر به تحمل تمامی تنش ها، کشش ها و فشارهای سازه ای در فاز برخاست (take-off) فرود (landing) و هم چنین انجام این فازها بر روی ناو حامل هواپیمابر می باشد که حاصل نتیجه گیری و تجزیه و تحلیل سری آزمایشات 5 هفته ای اثبات سازه ای فریم بدنه هواپیما توسط نیروی دریایی و تیم آزمایش نورثروپ گرومن می باشد.
در 24 ژانویه حدودأ یک هفته زودتر از زمانبندی مقرر، آزمایشات بر روی X-47B Air Vehicle-2 (AV-2) در تاسیسات تست و مونتاژ نورثروپ گرومن واقع در پالم دیل به انجام رسید. نورثروپ گرومن بزرگترین و اصلی ترین شرکت طرف قرارداد با نیروی دریایی آمریکا در پروژه های سیستم نمایش هوایی بدون سرنشین UCAS-D می باشد.
جنیس پامیلیانس معاون پروژه UCAS نیروی دریایی در واحد سیستم های هوافضایی نورثروپ گرومن گفت: "آزمایشات انجام شده، طراحی سازه ای هواپیما را معتبر می سازد و به ما این اطمینان را می دهد که که ما می توانیم این هواپیما را بصورت کاملأ ایمن و مطمئن در تمام محیط های پیش بینی شده عملیاتی کنیم. به طور ویژه و خاص ما اکنون می دانیم که AV-2 می تواند تمامی فشارها، تنش ها، کشش ها و نیروهای دینامیکی، که به هنگام پرتاب و فرود ناگهانی بر روی عرشه ناو حامل هواپیمابر و در هنگام سوختگیری هوایی به هواپیما وارد می شود را به خوبی تحمل کند.

تکمیل آزمایشات دومین هواپیمای X-47B  توسط نورثروپ گرومن

نمونه AV-2 دقیقأ مشابه و یکسان با اولین نمونه این هواپیما یعنی X-47B UCAS-D (AV-1)  می باشد که با موفقیت در 4 فوریه از پایگاه هوایی ادواردز کالیفرنیا پرواز تاریخی 29 دقیقه ای خود را به انجام رساند. اما تنها تفاوت آن با نمونه AV-1 در مجهز شدن آن با تجهیزات سوختگیری هوایی است. نورثروپ گرومن قصد دارد از نمونه AV-1 به عنوان بخشی از قرارداد UCAS-D  با نیروی دریایی در جهت انجام سوخت گیری هوایی در سال 2014 استفاده کند.
سارا بیودین مدیر پروژه AV-2 نورثروپ گرومن اعلام کرد: "آزمایشات انجام شده بر روی AV-2 با 8 وضعیت و حالت شبیه سازی شده انجام شد. مانند آزمایش دور زدن رو به بالا Pull up با شرایط تحمل نیروی گرانش 3G و چرخش Pull out با وضعیت 2.4G و 5 حالت و وضعیتی که هواپیما بر روی زمین و در فازهای نشست و برخاست با آنها روبرو می شود."
یکی از این آزمایشات زمینی شامل تست کشش و فشار بر روی چرخ دماغه هواپیما (برای شبیه سازی پرتاب و برخاست) و قلاب دم (برای شبیه سازی فرود ناگهانی بر روی عرشه ناو) در یک زمان برای ارائه ترکیبی خاص از نیروها برای بدست آوردن حاشیه امنیت مورد نیاز می باشد. یکی از حالات و شرایط پرواز شبیه سازی نیروهای ایجاد شده بوسیله اغتشاشات و تلاطم است در خلال سوختگیری هوایی اتفاق می افتد که این آزمایش علاوه بر آزمایشاتی است که بر روی AV-1 در سال 2009 انجام گرفته است، چراکه در نمونه AV-2 مورد نیاز است.
بیودین هم چنین توضیح داد که "درانجام آزمایشات ما 200 سطح از فریم بدنه هواپیما را انتخاب کردیم و با استفاده از جک های هیدرولیکی این مناطق را تحت کشش و فشار قرار دادیم که نوعی شبیه سازی شرایط و حالات مختلف بارگذاری دینامیکی و استاتیکی می باشد. با این فشار و کشش های اعمالی، ما نیروهای تحمل شده توسط بدنه را اندازه گرفتیم و این اعداد به ما کمک می کند که میزان نیروهای مجاز وارد به بدنه را در طی مسیر پرواز بدانیم و با دقت بیشتری آنها را اندازه گیری کنیم."

تکمیل آزمایشات دومین هواپیمای X-47B  توسط نورثروپ گرومن

آزمایش اثبات قابلیت های سازه ای یکی از آخرین آزمایشاتی است که  AV-2 در پالم دیل خواهد دید و بعد از آن هواپیما آماده انتقال و تحویل به پایگاه هوایی ادواردز کالیفرنیا بعد از بهار سال 2011 خواهد بود که در آنجا آزمایشات بیشتری بر روی سیستم ها، تست های حرکت زمینی و هم چنین اولین پرواز آن انجام خواهد گرفت. و پیش از آن گروه آزمایش طرحی برای آزمایش و کالیبره کردن سیستم سوختگیری و رنگ بدنه هواپیما دارند که آخرین مراحل آماده سازی هواپیما می باشد.
تحت قراردادی منعقد شده UCAS-D در سال 2007، نورثروپ گرومن طراحی، توسعه و تولید 2 فروند هواپیمای X-47B را تا سال 2013 به عهده خواهد داشت. این هواپیماها برای نشان دادن پرتاب و برخاست از ناو هواپیمابر حامل و پشتیبانی و پوشش خودمختار، به عنوان هواپیمایی بدون سرنشین در مقیاس جنگنده های ضربتی می باشد. پروژه UCAS-D هم چنین پروژه فرود بر ناو هواپیمابر و یکپارچه سازی تکنولوژی و اثبات سوختگیری هوایی هواپیمای بدون سرنشین را در نمونه X-47B به انجام خواهد رساند.

هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی X-47B که قابلیت برخواستن از عرشه ناو هواپیمابر را دارد، نخستین پرواز خود را در منطقه هوایی- نظامی "ادواردز" در ایالت "کالیفورنیا" انجام داد. این هواپیما در طول پرواز آزمایشی 30 دقیقه ای خود، تا ارتفاع 1524 متری اوج گرفت.

این هواپیمای بدون سرنشین کپی کوچکی از بمب افکن "B-2" را به خاطر می آورد و برای عملیات تاکتیکی تهاجمی از عرشه ناوهای هواپیمابر مورد استفاده قرار می گیرد.

X-47B مجهز به سیستم سوخت گیری در هوا می باشد. علاوه بر این، هواپیما قادر به چندین بار سوخت گیری در هوا بوده و می تواند چندین روز به پرواز خود ادامه دهد.

هواپیمای تک موتوره X-47B در مدل هایی با طول بال 19 متر و 11 متر تولید شده و قابلیت حمل تا 2 تن سلاح در محفظه داخلی بدنه خود را دارد.