شرکت هواپیمایی ANA اعلام کرد که پرواز داخلی خود که از مبدأ توکیو پرواز کرده بود، پس از ترک خوردن شیشه ی کاکپیت و گسترش ترک توانست به سلامتی بر زمین بنشیند. کمی پس از این قضیه در موتور یک بوئینگ 787 دیگر همین شرکت هواپیمایی ، پس از فرود نشت روغن یافت شد. در هیچکدام از این دو اتفاق کسی مجروح نشد. تعدادی از تحلیلگران می گویند که این مشکلات برای یک هواپیمای تازه متولد شده کاملا طبیعی است. در ابتدای این هفته آتش گرفتن باتری در یک فروند بوئینگ 787 شرکت هواپیمایی JAL خساراتی را به این هواپیما وارد کرد. روز بعد در یک فروند 787 دیگر که در حال تاکسی کردن به روی باند برای تیک آف بود 40 گالن نشت سوخت یافت شد. در روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته هم یک فورند 787 شرکت هواپیمایی ANA پرواز داخلی خود را به دلیل مشکل کامپیوتر کنترل ترمز لغو کرد. مهندس مدیر بوئینگ 787 از این هواپیما دفاع کرد و گفت تعداد مشکلات پیش آمده برای این هواپیما در این بازه ی زمانی از تعداد مشکلات پیش آمده برای 777 در مدت زمانی مشابه عرضه بیشتر نیست. ترک تارعنکبوتی شکل دیروز خدمه ی پرواز پس از 70 دقیقه از پرواز بوئینگ 787 که در حال نزدیک شدن به مقصد بود ترک های تارعنکبوتی شکلی در پنجره ی جلویی خلبان مشاهده کردند سخنگوی بوئینگ گفت که ترک خوردن شیشه ی هواپیما هر ساله و برای هواپیماهای دیگر هم اتفاق می افتد و ما این مشکل در 787 را به عنوان یک مشکل اساسی که نشأت گرفته از طراحی ناصحیح باشد نمی دانیم. ذخیره ی سوخت بوئینگ 787 یکی از دیگر مدیران بوئینگ (برای آرام کردن جو حاکم) گفت یکی از خلاقیت ها و نوآوری های بوئنگ 787 این است که در تعدادی از سیستم ها از قبیل سیستم هیدرولیک و سیستم تهویه مطبوع عوض استفاده از سیستم های بادی استفاده شده در دیگر هواپیماها از سیستم برقی استفاده می کند. همین امر وزن هواپیما را کاهش میدهد و بالطبع میزان مصرف سوخت نیز کاهش می یابد که مزیت بسیار بزرگی برای شرکت هایی است که با قیمت سوخت دست و پنجه نرم می کنند. برای سیستم های برقی بوئینگ 787 از ژنراتورهای تعبیه شده در موتور استفاده می شود که حدود 1.5 مگاوات برق تولید می کند. تا انتهای سال 2012 تعداد 848 فروند از این هواپیما سفارش داده شده است که تا کنون 49 فروند از آنها تحویل مشتریان داده شده است.