سیستم صندلی های ساخت مارتین بیکر که روی اکثر جنگنده های آمریکایی تابحال نصب شده است ایمن ترین در نوع خود است، عکسی که در زیر آمده مربوط به صندلی هواپیمای اف-5 ئی است که روی اف-5 اف هم سوار شده است ولی صندلی اف-5 إی و بی کمی متفاوت است که مربوط به نوع کپسول اکسیژن ، تعداد پین های ایمنی،کارتریج ها ،  ضامن رها کننده وظاهر آنها میباشد، در این صندلی 6 پین ایمنی وجود دارد که با نوار قرمزی به هم متصل شده اند تا در چک های قبل پرواز توسط نفرات زحمتکش خط پرواز جدا شده و فقط ضامن فعال کردن اهرم اجکت توسط خود خلبان در اول باند قبل پرواز خوابانده میشود تا در صورت نیاز همه چیز برای اجکت کردن آماده باشد (این ضامن در هواپیماهای إی و بی وجود ندارد که نشان از بالا رفتن ایمنی صندلی های ساخت این شرکت به مرور زمان دارد) همونطور که گفتم کل فرایند تنها در 2.3 ثانیه اتفاق میافته و فقط تصور کنید که چه فشاری در اون لحطه به خلبان وارد میشه این تصویر صندلی MK.GT5 است که در هواپیمای اف-84 مورد استفاده قرار گرفت مدل GRU-7/A مورد استفاده در هواپیمای اف-14 مدل MK-H7 استفاده شده در کابین جلو اف-4-ئی مدل SJU-5/A استفاده شده در هواپیمای F/A-18 A