این جنگنده تاکتیکی بر خلاف جنگنده F-5 با دو موتور از یک موتور جنرال الکتریک با نام F404-GE-100 که در F-18 هم به کار رفته و دارای تراست ۱۸۰۰۰ پوند بهره می برد. جنگنده F-20 را می توان از سازگار ترین هواپیما ها از نظر شرایط جوی و تغییرات جوی به حساب آورد.همچنین این جنگنده از ویژگی های جالبی بهره می برد که در ادامه قسمتی از آنها را می بینیم. این هواپیما قادر به حمل ۸۳۰۰ پوند تسلیحات در ۵ پایلون و دو موشک سادوایندر در نوک بالهاست. از تسلیحاتی که این جنگنده حمل می کند می توان به موشکهای هوا به هوای سایدوایندر و اسپرو و آمرآم اشاره کرد و همچنین تسلیحات هوا به زمینی مانند انواع بمب های سقوط آزاد و موشک ضد تانک ماوریک(AGM-65)اشاره کرد .همچنین این هواپیما مجهز به لانچر جدید موشک ماوریک است که تنها هواپیما های A-10 وF-16 و جدیدآ F/A-18E/F قادر به استفده از این ماوریک لانچر هستند. همچنین از تجهیزات اویونیک این جنگنده می تون به رادار چند حالته جنرال الکتریک و لیزر خودکار هانی ول و سیستم نمایشگر سربالا جنرال الکتریک و سیستمها و نمایشگرهای دیجیتالی و دستگاه کنترلی بندیکس و سیستم مآموریت کامپیوتری تلدیان اشاره نمود. هر یک از موارد بالا نیز کارایی جالبی به این جنگنده داده بودند.برای مثال سیستم رادار چند حالته خلبان را قادر به شناسایی و یافتن و مسیریابی هدف در بردی معادل ۴۸ ناتیکال مایل می ساخت همچنین سیستم مآموریت کامپیوتری هواپیما را در هماهنگ سازی و همچنین سازمان دهی مهمات و تسلیحات جنگی یاری می نمود. نورث روپ در این طرح یک کاناپی وسیع و در عین حال جدید را طراحی نمود که میدان دید را نسبت به F-5 نزدیک به ۵۰ درصد افزایش می داد. از ویژگی های مثبت آیرودینامیکی این جنگنده نسبت به F-5 می توان به بزرگتر کردن زائده روی بالها اشاره نمود که ۳۰ درصد برا را در مانور های گوناگون افزایش می دهد. شکل دماغه نیز جنگنده را برای انجام مانورها در ارتفاعات بالاتر از طرف لبه حمله خود توانا می سازد.بدنه هواپیما نیز قادر به مقاومتی به نسبت ۹ جی بود. F-20 نسبت به جنگنده های هم دوره خود حدود ۵۳ درصد از مصرف سوخت بهینه تری برخوردار بود و ۶۳ درصد از نظر عملیات نگهداری مقرون به صرفه تر بود. حداکثر سرعت این جنگنده حدود ۲ ماخ بوده و از سقف پروازی معادل ۵۴۷۰۰۰ پا برخوردار است که مشخصاتی مطلوب برای یک جنگنده - شکاری محسوب می شود.