در
سال 1375 شرکت خصوصی هلیسا دست به طراحی و ساخت بالگردی زد که در طی آن 51
نفر از اعضای فنی ، خلبان ها و اساتید دانشگاه ها بیش از 28000 ساعت کار
مهندسی و بیش از 19000 ساعت کار عملیاتی و آزمایش انجام دادند و پس از 18
ماه اولین نمونه از این بالگرد را تولید نمودند.
این بالگرد نتیجه 16 کتاب طراحی،تست
تونل باد بوده و طبق استاندارد های jar و far تولید گشته است.متاسفانه زمان
اتمام کار این طرح مصادف با پایان دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی
شد و تعویض وزیر دفاع،با روی کار آمدن وزیر دفاع جدید این پروژه تعطیل
میشود.
کاربرد های بالگرد ظفر 500:
1-ماموریت حمل و نقل شامل:بار،مسافر و مجروح 2-ماموریت شناسایی شامل:محل عبور راه ها،نقشه برداری و جنگلبانی 3-کمک رسانی در ماموریت آتش نشانی،نجات در حوادثی از قبیل سیل و زلزله و ... 4-پشتیبانی ایستگاه های فشار در رایطه با خطوط لوله ی نفت و گاز،خطوط فشار قوی برق،رله های رادیو و تلویزیون 5-اکتشافات معدن،سکوهای نفتی در دریا 6-کنترل ترافیک شهری و جاده ای 7-شرکت در عملیات سد سازی 8-سمپاشی مزارع
مشخصات فنی:
سیستم پیشران:artouste - IIIB روتور اصلی: 353 / NACA-0012 روتور دم:2003 / NACA-0012 توان: 405kw حداکثر وزن برخواست:2200 کیلوگرم وزن خالی:1200 کیلوگرم وزن سوخت:450 کیلوگرم حداکثر ظرفیت حمل بار:450 کیلوگرم حداکثر ظرفیت سرنشین:6 نفر حداکثر سرعت پرواز کروز در ارتفاع عملیاتی:105 گره حداکثر سقف پرواز:18000 پا سقف پرواز عملیاتی:10000 پا حداکثر برد:580 کیلومتر
۹۱/۰۱/۰۶
۰
۰
MOSTAFA
مصطفی جان ممنون بابت همه چیز
یعنی دیگه از اون موقع پروژه تعطیله؟؟
الان تولید انبوه نداره؟؟
در ضمن دلیل تعطیلیش از سوی وزیر جدید (اون زمون) چی بوده؟؟؟